Ett speciellt dop

Dopet är flyttat, till den 9 Juni..
Alldeles för sent enligt mig, men vad ska man göra?
Det är omöjligt att få en tidigare tid med lokal.
De andra problemet är att lokalen där vi får ha dopfika i endast rymmer 30 personer.
Och det blir KAOS!
vi hade tänkt att ha ett litet dop, med dryga 40 personer som vi tänker bjuda..
Och vi kan ju inte välja bort folk pga lokalen!
Det går fetbort!

Då kom den ljusa idén om att hyra en annan större lokal (typ Saltskog Gård, ett jättefint ställe enligt mig)
Och ha både dop och dopfika på samma ställe.
Varav att vi måste låna/hyra en präst, som kan de datumet vi bokar in oss på, gällande lokalen..
Ja, det är ett större projekt, men jag blev tokkär i idén.
Och det blir mer personligt!

Så morgondagen består av att ringa en massa samtal.
Kolla upp hur det funkar det här med präster och dop osv på annan plats än i kyrkan, om det ens går?
Och Kolla lokalen, om det är handikappsanpassat, om man kan vara utomhus vid fint väder, osv..
För kan man vara ute så blir det nog ett lite annorlunda Dop..
Ett speciellt Dop...
För en speciel liten människa.

Nåja, jag hoppas det löser sig iallafall!

Håll tummar och tår för oss!
;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0