En sån där Måndag..

Och då var dopet bokat..
-Trodde jag! Ha! Så ennkelt skulle det inte vara.
Bokade kyrka, men glömde boka lokal, och det visade sig, när jag ringde upp ett par timmar senare, att församlingslokalen till Kyrkan inte är ledig en enda gång under hela Maj.
-Dubbelsuck-
Så nu får jag avboka kyrkan och höra om en annan kyrka med lokal är ledig.. nån gång i Maj.

Visst, jag vet vad ni tänker.. "Boka en annan lokal nån annanstans!".
Ja, det hade jag gjort, men med  tanke på att halva min släkt är utan körkort och bil så e de inte så lätt att bara transportera alla från Punkt A till punkt B. (Om det nu är någon som vill och kan komma).
Samt att min mamma är rullstolsbunden, mycket trött, och är i behov av färdtjänst, som för övrigt inte kör utanför Södermanlands län, om man inte betalar massa extra.
Man kan även ha sådan otur att man kan få vänta länge på att färdtjänsten kan komma så det är svårt att planera in färderna då mellan "punkt A och Punkt B".
Såååå.. alternativen är få, och lättast vore det om kyrka och lokal låg med kort gångavstånd från varann.
För mig är det viktigast att mamma kan komma, om hon nu överhuvudtaget orkar med det.
Jag hoppas <3

Jag får lösa detta i morgon.

Och inte nog med det...
Ringde S-tälje Sjukhus och frågade om jag skulle få någon kallelse någon gång för att spränga bort njurstenen och operera bort slangen som sitter inuti mig.
(Blev lovad en tid inom 3-4 veckor)
De TRODDE att jag eventuellt ska till Huddinge sjukhus den 25/4 för att genomföra det jag redan väntat på i över 4 veckor!
Ska jag behöva ha såhär ont tills dess, undrade jag?
Det kunde de inte heller svara på, utan hänvisade mig vidare till Urologen på Huddinge..
När jag ringde dit så skulle jag blir uppringd kl 15 på eftermiddagen..
Tror ni någon ringde?
-Nä, inte ett ljud.
-trippelsuck- 

Det är inte riktigt min dag idag, och det känns!
Men det är ju bara världsliga bekymmer.. visst?

För övrigt så har vi varit på BabyCafét idag igen!
Det är alltid lika mysigt att vara där.

Nä, nu ska jag kolla lite på Twilight innan jag slocknar för kvällen..
Bra tröst en dag som denna!
Kram


Kommentarer
Postat av: Maria

Jobbigt med dopet! I strängäs ligge ju domkyrkans bodar( som de kallas) precis bredvid. Men jag förstår att det inte är så lätt att vara här heller.

Vilken jäkla dålig stil att läkaren inte ringde upp, man tappar förtroendet för läkare ju...

Hihi kollade oxå twilight, breaking dawn, lite igår & såg klart resten nyss. satt även & nördade ner mig totalt och kollade på the making of the movie haha! tycker sånt är så sjukt intressant. ville veta lite hur de gjorde Bella så smal och hit o dit. De hade en docka, som såg ut precis som bella , supersmal och då hon var sjuk. Så det förklarar saken, plus en massa data-fix. tycker det är så häftigt!! Hoppas allt löser sig med dop & din mage! KRAM

2012-03-27 @ 17:09:42
URL: http://mariasrader.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0