Det här med åldern

Då har man blivit tillklippt och färgad igen..
Det blev inte så bra.. Men va fan gör man?
Antingen är man en finne i röven och går tillbaka och klagar, eller så får man skylla sig själv när man inte gått till sin ordinarie frissa från början.. Jag vet inte vad jag väljer än.
Men men, detta är ju inte nåt som inte går att ordna. ;) så jag hänger inte läpp för de nåt mer idag.

Och så undrar jag, vad tusan de e med människor och ålder..
Visst visst, jag ser ut som en barnrumpa, som en 17 åring.. Alltid tagits för mycket yngre än vad jag är.
Men ändå så har jag haft åldersnoja sedan min 18de födelsedag, och avskyr att fylla år.
"Hjälp!! Ett år äldre... IGEN!"
-men så farligt är det väl inte?

Nåja.. Jag undrar egentligen hur det är, ser jag ut som en 17 åring, eller är det alla 17åringar som ser ut som 25??
För erkänn, att utmanande kläder, smink osv har klättrat ner i åldern, och de små ser mkt äldre ut än va de egentligen är..

Jag känner mig oftast äldre än vad jag är. Kanske för att jag gått igenom och varit med om saker som många andra sluppit.. Vad vet jag?

Har fått höra att jag är klok och förståndig av människor som vet vad de pratar om, medan andra i min omgivning säger att jag e rätt korkad och flamsig..
Ingen av dem ljuger, enligt mig.
För man fmåste ta livet genom att va naiv ibland, för att sen när det väl gäller, orka vara klok och förståndig.

Det tror jag.

Hm, ja.. Så va de med det.
Fredag, fredagsmys.. Båda mina älsklingar har däckat.. Klockan är 18:45.. Zzz

Kram på er


Kommentarer
Postat av: Maria

Kloka ord Sandra....man kan inte vara allvarlig hela tiden, men bara man väljer rätt situation så att säga ;) Synd med håret, hoppas det ordnar sig så du blir nöjd! Kram till dig.

2012-03-09 @ 19:39:54
URL: http://mariasrader.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0