0-4månader

Nu har jag äntligen bestämt mig för att kategorisera mina inlägg.
Och detta inlägg kommer handla om Melanies utveckling och hamnar därav i "Melanies utveckling"-katergori.

Så, jag har ju skrivit lite smått om i kategori "Livet" om Melanies framsteg.
Men jag tänkte skriva upp dem från dag1 till nu, 4månader gammal-



Första leendet: kom redan den första veckan, dock "kontrollerat leende" vid 6 veckors ålder.
Lyfte huvudet: Gjorde hon redan i Förlossningsrummet, när hon låg på min mage <3
Höll huvudet stadigt: ca 2 månader
Första riktiga skrattet: 3 månader
Bar är sin egen vikt på benen: 3 månader
Pratar, gurglar, låter: från 1½ månad.. Men escalerade oerhört mycket vid 3 månader. vi har en liten snackis <3
sa "mamma" för första gången: strax innan hon blev 2 månder. (mamma-ljud, dock väldigt klara och rena)
Greppar leksaker: 3 månader och 1 vecka.
Byter leksak (nappen) från ena handen till den andra: 3½ månad gammal.
Rullar från mage till rygg: 3½ månad. 3 gånger i rad, därefter har det ännu inte skett igen.
Stoppar saker i munnen (smakar): 3 månader och 3 veckor.
Leker med händer och Fötter: 3 månader och 3 veckor / 4 månader.

Detta var vad jag kom på nu..
Det händer så mycket nytt hela tiden.
Så ska försöka skriva upp allt på en gång.. så jag inte glömmer!

Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0