Skitdag

Vilken jävla dag!
Vaknade i morse (halv12) och kände att denna dag inte var den bästa.
Och så fort jag tittade ut så fattade jag varför.. bara en massa jävla regn. Ursäkta svordomarna, men det är en jävla dag idag.
Väl uppe så försöker jag få ordning på lägenheten som är ett jävla bombnerslag.
Man putsar och skurar och har sig så fort man får tillfälle (vilket inte är allt för ofta längre tyvärr) och ändå ser det förjävligt ut över allt.
Kaffefläckar längs med skåpsluckor i köket.. smulor på golvet, reklam över hela bordet, dammigt glasbord i vardagsrummet, kläder liggandes ÖVERALLT, överfull tvättkorg (trots att jag tvättar tamejfan hela jävla tiden).. ja ALLT ser helt enkelt förjävligt ut.
Melanies blöja full med skit och den hade självklart läckt för att Andreas inte satt på den ordentligt.
Bytte blöja, och samma sak igen, fast då blev jag nerkissad istället för att äckelpampers är en skitkass och världelös blöja. Fyfan, det är inte bara glammigt att va morsa.
Aldrig mer pampers from NU!

Sen efter att ha fått dampanfall och kastat kökshandukar runt mig i köket så stängde jag in mig i sovrummet (där lillan fortfarande sov, min fina ängel)..
och så blev jag argledsen istället..
När det gått över ville jag montera ihop FisherPrice sängmobilen som äntligen kommit efter 2-3 månaders väntan.. (leveranstiden var 1-2 veckor.. men så blev det ju inte)
Och när jag väl satt där med alla delar ihopskruvade, så inser jag att en "hängleksak" saknades, vilket gjorde mig först Arg och sen Argledsen igen!
Så jag skickar iväg ett argt Mail till webbshoppen jag beställt ifrån, där jag poängterar att jag är JäVLIGT less på deras hantering av vår beställning, och att om de inte fixar delen som saknades på ett smidigt och snabbt sätt så skulle jag inte alls bli en glad "kund".
Och det värsta av allt är att jag såg nu, för 10 minuter sen att den delen som "SAKNAS" ligger i ett separat fack i kartongen som sängmobilen låg i.
Fan fan fan va pinsamt! Men även jävligt idiotiskt att den låg separat och inte med de andra hänggrejerna!

Jaja, shit happens, alla har vi våra skitdagar, eller hur?
Traskade iallafall ut med lillan på långpromenad, och sen ner på stan där jag skulle handla en kräm på apoteket åt Melli´s kinder som blivit torra.
Väl där så tänkte jag att jag skulle kila in på leksaksaffären och kanske hitta nåt åt Josh som fyller 2 på fredag.
Hittade även lite saker som jag tyckte att Melli skulle ha.. en mjukisskallra och "tuggring" för de allra minsta, sånna där hängleksaker som man hänger i vagnen som hon kan titta på.. och så köpte jag lite nappar till nappflaskorna.. alltid behövligt!
Sen ramlade jag in på HM, där jag hittade ett par jeans till Melli, även ett par rosa boots, och en vit body med rosa detaljer på.
så 700kr fattigare blev jag, och ingenting köpte jag till mig själv..
Väntar med att shoppa tills jag e mitt normal smala jag igen.

När vi väl kom hem igen så var lillan mammig till tusen (som vanligt)
gå runt och bära på henne , även fast hon sover.. vilket är en belastning för min rygg som inte är speciellt bra just nu.. och jag kände att jag ORKAR INTE!
Så la ner henne i vagnen och drog runt henne i lägenheten.. Självklart protesterade hon till max, men jag bet ihop och tänkte att 5-10min måset jag försöka låta henne ligga innan jag tar upp henne.. och på 5min hade hon somnat sött!
Fan va skönt! Första gången hon kan somna dagtid utan att jag behöver bära på henne/ha henne i famnen!
Så ska försöka vänja henne vid att en gång om dagen så får man försöka somna själv.. det underlättar för mig, och är nog bra för henne med.
Nu hade jag chansen att laga middag och äta oh ändå ha henne nära i vagnen. fantatiskt!
Tack mor och svärmor som berättat om att ni haft era barn i vagnen då de varit dags för eftermiddagstupplur!
kanske det kan funka för melanie också... =)

Nu sover min lilla skatt bredvid mig i sängen, medan jag sitter och skriver här..Skönt med lite egentid.
Skulle behöva plugga affärsjuridik men jag har verkligen ingen lust idag.
Så jag skiter i det.

Blev visst en hel jävla roman idag på bloggen, men kanske nån orkar läsa skiten och se att man inte är mer än människa, och kanske känna igen sig i min dag som jag haft idag.

Well, I dunno.

Puss på er.



Kommentarer
Postat av: Nettan

Jag orkade läsa :) Man får ha skitdagar ;) O det bästa med mailet är att du (eller någon annan) får bättre service nästa gång. Vem vet, du kanske får en present som plåster på såren?

Glada miner imorgon bruden :D

2012-01-04 @ 22:24:29
URL: http://nanette.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Vi har nog alla såna dagar. Sen känner jag igen frustrationen över att man går hemma hela dagarna men får inget gjort. Det är vanligt fenomen när man är nybliven förälder. Jag tycker att det har blivit lättare sen Josh började bli äldre. Nu är han så stor att han kan och även vill hjälpa till, han älskar t.ex. att hjälpa mig med att sortera tvätt och lägga in den i maskinen åt mig ;)

2012-01-04 @ 22:29:57
URL: http://valkommenhemtilloss.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Sv: Kul att du gillade ramen. Det var en kanon present som du gav din gudson <3

2012-01-05 @ 09:32:13
URL: http://valkommenhemtilloss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0