vatten och blod

Ikväll håller min mammas kusin henne sällskap på sjukhuset..
Dom e så roliga ihop, och har roligt ihop!
Det är ju även Melanies "Pysslingsmommi"..
Är så glad att hon är omgiven av så fina människor..
Och sanningen är inte alltid den att "blod är tjockare än vatten", utan jag föredrar att se de som att de som av djupet av sitt hjärta delar med sig av sin kärlek är min familj.
Så ja, ibland är vatten tjockare än blod.

Mamma är som sagt på bättringsväg.
Såpass att hon eventuellt får komma hem så småningom, (med hemsjukvård såklart) om hon blir fysiskt starkare.
Mirakel efter mirakel har inträffat.
Först tar hon sig igenom en allvarlig infektion, som gjorde läget väldigt kritiskt i flera dagar, sedan kämpar hennes kropp för att få magen/tarmarna att börja fungera igen, då de verkade som om de hade "lagt av", och även det klarade hon sig igenom..
Så 2 helt makalösa återhämtningar har min krutmamma tagit sig igenom.
De har röntgat magsektionen otaliga gånger och vi har nu fått veta mer om hur själva cancern ser ut.
Cellgifterna har inte (som vi hoppats på) minskat cancern, eller stoppat upp den.
Lymfkörtlarna är desamma i magen alltså varken mer eller mindre cancer i dem , dock så har bukhinnan i magen blivit tjockare, vilket betyder att det är cancern som "spridit" sig..
Så mitt i alla glädjande besked får vi veta detta.
Det vi fruktade och var rädda för, att de cellgifter som mamma tagit inte skulle ha hjälpt, har blivit sanning.
Men istället för att deppa ihop för de negativa, tittar jag på det positiva!
Och det hoppas jag på att alla som mamma känner, gör!
All negativ energi ska inte finnas i närheten av henne för det hjälper inte!
Det viktiga nu är att hon får komma hem och spendera sin sista tid hemma med oss barn och barnbarn, och självklart Lasse!
Älskade mamma.

Och så ska jag ta tag i det som mamma inte mäktat med..
Att se till att Idiotläkaren som från början inte tagit mamma på allvar inte får jobba kvar som läkare!
Det har även visat sig att han har 5 anmälningar på sig sedan tidigare från andra patienter han felbehandlat!
Jag blir så jävla arg att jag kokar bara jag tänker på det svin som kunde hjälpt mamma från början, men som sket i det totalt!
Det är inte mer än rätt att den jäveln blir av med sin Licens.
Hur många anmälningar kan en läkare få innan idioten blir kickad????
Och varför är läkarvården så olika från län till län?
De har väl alla gått Samma utbildning???
Hur som helst..
så ska jag sätta dit den jäveln!

Well, jag återkommer mer om detta senare..


Nåväl..
 i morgon blir min prinsessa 10 veckor!
Helt otroligt!
Och den dagen ska spenderas tillsammans med Lasse och mamma, såklart!

Lite smekamn på min kära dotter:
Lill-Dockan, Dockan, Prinsessan, Rutan (Boffas Ruta), Melli, Mel, mammas älskling, hjärtat, "rumpan"..
Ja, kärt barn har många namn..


Kommentarer
Postat av: Mikaela

Jobbigt att cancern har spridit sig efter att hon fick gå igenom helvetet med cellgifterna. Men som du skriver, vi får välja att fokusera på det positiva istället.

Bra att du tar tag i hela processen med läkaren, en sån människa med så många anmälningar SKA inte jobba mer som läkare. Skrik till om du behöver hjälp med detta, jag hjälper gärna till i så fall.



Kram

2012-01-27 @ 10:37:24
URL: http://valkommenhemtilloss.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag hjälper gärna till med anmälan jag med om det behövs..säg till! Yvonne är nog också bra att ha med för hon har ju varit med på alla turer hos läkarna!

Kram Therese

2012-01-27 @ 10:45:15
Postat av: Moster Monica

Tja nu är ju Yvonne vår kusin så det är väl både blod och vatten där.... Det är jobbigt för oss som står på sidan om också att se sin syster som man vuxit upp behöva kämpa mot den fruktansvärda sjukdom som cancern är och för mormor, vår mamma är det fruktansvärt att se sitt barn behöva lida. För vi är hennes barn hur gamla vi än är... Jag pratade med Lasse igår så jag fick lite info om vad som hänt och vad som händer framöver. Ha de gott ! KRAM

2012-01-27 @ 14:17:59
Postat av: Cathrin

Sandra att du orkar! Men det såg man på dig redan som liten, jävligt envis. Bra att du använder den till att strida. Det hade Ankie gjort om hon orkat.



Vill också att du ska veta att det är härligt att få följa dig och Melanie (Andreas) här på bloggen ,med alla fina bilder. Kram

2012-01-29 @ 19:38:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0