Tack

Läsare!
Vill börja med att säga att det är superkul när ni kommenterar här på bloggen, och vill tacka för de fina och värmande kommentarerna ;)

Och så nu till vardagsbestyren.
Sov lika dåligt inatt som natten innan..
Och det är ju inte så kul att känna sig som ett kålrotshuvud på dagarna, men de e väl en period nu helt enkelt.
Innan jag blev mamma (när jag väntade Melli) trodde jag att det var en liten som skulle hålla mig vaken på nätterna, men det varade bara de första veckorna.
Nu e de bara mig själv som håller mig själv vaken, så att säga.
Men som sagt, det är nog tillfälligt.
Ante va gullig att ta henne vid halv10 i morse när hon vaknade så jag fick sova en timme till!
Och det var riktigt skönt! :)

Appropå sömnrutiner så tror jag Lillfröken börjar sakta men säkert ändra sig lite, då hon haft en tendens till att somna redan vid 20-21 tiden, istället för 23-24 som hon hela tiden gjort förut.
Och sen sover hon (som vanligt) 5-6 h (ibland 7h) innan hon vaknar igen, för mat o ren blöja.
Och därefter sover hon ytterligare 2-4h igen.
Så jag har det lyx, men det vore Nice om hon börjar somna vid 20-21 o vakna lite tidigare istället, så man får ut mer av dagen tillsammans! :)

Nåväl, hade min svägerska med sambo över på en kaffe.
Dom var självklart här för att gosa med Melanie. Alltid lika trevligt när dom kommer på besök. Synd bara att de bor på andra sidan Sthlm.

Har även totalstädat bort julen nu, (dvs ner med gran odyl i källaren) dammtorkat alla ytor, duschat blommor pga att bladen blivit lite dammiga, dammsugat.. Ja nu ska det bara skuras lite golv, sen kan vi nog kalla det för städat! :)

Ikväll blir det en prommis så vi inte går miste om den friska luften, sen blir det slapparsöndag.

Min kära älskling sitter just nu i sin New Castle matchtröja och kollar på matchen på viasat (Premier League) ..
Melanie fick för första gången sätta på sig sin egen Newcastle dress (pappa Andreas begäran..)
Och såhär kan de se ut. Mina tokiga New Castle Fans! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0