Studerar javisst!

Hallihallå!
IDAG börjar mitt liv som studerande! haha
Självklart på distans! (Pluggar när dotra mi sover, eller leker med sin pappa)
Jag har kollat lite på uppgifterna, och det känns rätt ok. Man har bra tid på sig med inlämningsuppgifterna och Administrationen verkar inte alltför svår.
Det är nog värre med affärsjuridiken.. ´Kollade lite på första uppgiften, och självklart är de inte omöjligt, men eftersom jag inte är så insatt i juridiska termer (än) så kommer de blir lite krångligt att förklara svaren på uppgifterna med mina egna ord även fast jag förstår dem (oftast).
Men som sagt, en utmaning! Precis vad jag behöver.
Så i morgon ska jag börja på en uppgift direkt, och försöka göra klart den ( om inte Melli vill annat såklart)
Åh vad jag e peppad! men livrädd att kugga kursen! haha
Jaja, vad vore väl en kuggad kurs?
-Det är ju inte så att det inte hänt förut... (skoltrött i gymnasiet förklarar en del, klarade mig dock och fick slutbetyg)

För övrigt så har vi haft en mysig dag idag jag och min lilla plutt.
Massa bus och mycket sömn. Så skönt!

Lilla Melli bara nån vecka gammal..

Älsklingen kom hem och kidnappade Melli på en powerwalk promenad (med ett pit-stop på Ica för att köpa ägg så jag kan göra kokostoppar igen)..
Så efter att ha kikat på kursplanerna inför plugget så känns det helt rätt att ta mig ett varmt bad och börja läsa lite i kurslitteraturen...
Lyxigt värre!
Sen får det bli familjemys för hela slanten!
Melli ska badas ikväll också innan det är dags för sängen! =)

Hon hade magknip igår igen.. inte alls så allvarligt, bara de att så fort hon somnat in så knep det väl till i magen på henne, och hon började grina.. så höll vi på hela kvällen.. hon somnade efter 24 nångång (mellan oss i sängen), stackars liten.
Måste va de där nedrans köttbullarna (färdigköpta) som jag ätit.. 
För under natten sen så hörde man hur hon pressade på i sömnen, och ut kom högljudda pruttar! men inget poop..
Så det var väl stora bubblor till gaser som processades ner.
Hjärtat då!

NÄ.. nu ska jag ta mig de där efterlängtade badet! Som jag är sååå värd!

BTW.. önska mig lycka till nu! ;) Det kommer jag behöva!

Kram!

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Lycka till! :)

Jag har ju läst samma kurser och jag tror att du kommer att klara dom galant :) Minns båda kurserna som väldigt roliga :)

2012-01-10 @ 09:43:53
URL: http://valkommenhemtilloss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0