rutiner

10h sömn i ett sträck för lillan inatt.. Sovstunderna blir länge och längre. Man har det ju tusanimig väldans Bra.. Men nattningarna på kvällarna vid 19 funkar inte längre.. Hon blir skitsur om vi lägger ner henne i sängen.. Helst vill hon bli runtvaggad, eller ännu värre (!) se på tv innan hon ska sova!! Katastrof! En 2 månaders bebis! Hallå lixom! Och på mammas rum på sjukhuset sitter en tv uppskruvad på väggen .. Så varje gång vi kommer dit så vet hon exakt var tvn är och tittar upp mot den, även fast den inte e på.. Vad ska man göra lixom? Hemma försöker vi ha på tvn nu så lite dom möjligt..förutom när Ante kollar sport i princip.. Hoppas på att när hon blir lite större så kommer hon föredra att va ute o leka istället för att glo på tv hemma! Vill ju bli en typisk fotbolls- eller innebandy morsa! ;) Men vi får väl se hur de blir med den saken..gör mitt bästa iaf. :)) För övrigt är det jättevårt nu att ha rutiner när man åker bil 2h om dan och spenderar dag efter dag på sjukhus.. Men så gott de går ska jag försöka införa så mycket rutiner de bara går för Melli och mitt bästa.

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Jag misstänker att tv:n är intressant för Melli just för att hon nu börjar upptäcka omvärlden. Tv:n blir ju jätteintressant med sina rörliga bilder och ljud. Hemma hos oss var tv:n alltid på när jag var hemma med Josh. Det kändes skönt med lite ljud i bakgrunden även om varken jag eller Josh tittade särskilt aktivt. Tv:n blev mer som en radio. Hur som helst, jag kan inte minnas att Josh var så intresserad utav tv:n. Visst kunde han stanna till och titta upp mot den en stund, men inte lika mkt som Melli iaf. Det är han nog inte nu heller, det är ibland som han kan säga till att han vill tittat på typ Timmy Lamm. Det har hänt att vi har "glömt" att sätta på tv när vi kommit hem från jobb/dagis. Kan tänka mig att Josh kan tycka att det är skönt att vila öronen efter en dag på dagis med 15 andra ungar. Sen brukar vi ha fullt upp med lekar.



Jag tycker iaf att du gör rätt i att dra ner på tv-tittandet. Då får hon en chans att uppleva andra saker än just tv:n :)

2012-01-25 @ 14:45:14
URL: http://valkommenhemtilloss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0