jag är stolt dotter och mor

Jag skulle egentligen ha varit påväg mot Mamma nu,
men hon ringde och bad mig stanna hemma då hon är så orolig över att vi ska ge oss iväg i ovädret.
Hon är så stark som orkar tänka på oss barn och barnbarn fast hon har så ont.
Är så stolt över att hon är min mamma! <3

Jag ringde även till sjukhuset idag för att se varför dom röntgar henne HELA tiden, utan att vi får höra något.
De kunde inte svara mig på den frågan just nu, men lovade mig att de skulle ringa upp mig i eftermiddag när en läkare tittat på alla röntgenbilderna. Så återkommer om det här lite senare.
Man blir ju orolig.
Hur hur bra är det egentligen att röntga en cancersjuk HELA tiden?
Förmodligen så finns det en orsak till det, men den är svår att förstå när man inget får veta.
Förhoppningsvis så ringer dom och säger att hennes mage börjat fungera igen, och att hon snart får komma hem.
men jag är orolig, för hon har haft ont inatt, och när jag pratade med henne så hörde man hur ont hon hade.
Min tappra mamma.
 Jag önskar jag kunde vara vid hennes sida dygnet runt, men det är går inte.
Jag måste sätta min älskade dotter först.
 Längtar tills jag kan åka dit i morgon istället..

Vad ska vi hitta på idag då?
Det var länge sen vi tog en promenad med lillan i vagnen, så det ska vi göra idag. och sen laga middag hemma tillsammans, det var också länge sen.
Lillan ska få bada med sin pappa, och jag ska passa på att ta tag i lite praktiska saker här hemma.
Min lilla flicka håller på att bli så stor.
På bara en vecka har hon börjat bli så stark i benen att hon nästan hela tiden vill stå (och vi håller i henne),
och hon är stabil och stark i nacken.
Hon är också en riktigt snackis, pratar och gurglar mest hela tiden.
Hon ler åt andra männsikor, och är verkligen med, med blicken hela tiden.

Och hon verkar verkligen ha blivit fäst vid Morbror Patrik och Boffa Lasse.
Så kul att se!
Hon charmar alla som håller henne, och får varenda människa att vänd sig om och prata om henne, hur söt hon är, när vi är ute.
De dagar vi varit på sjukhuset så har alla kommit fram och pratat med oss om vår flicketös,
och man hör folk vid andra bord i cafeterian när vi varit där, prata om hur fin hon är. gissa om man blir stolt som förälder då.. =)
Precis som mamma sin får hon all den uppmärksamhet hon förtjänar ;)

Vårat lilla charmtroll som tagit oss, våra nära och världen med storm!
Hon är så älskad!


Så, nu har jag förklarat hur underbar hon är! För det ÄR hon! <3

Kommentarer
Postat av: sussie

hej gumman, sitter med gråten i halsen när jag läser det du skriver om din mamma, förstår dig fullt är inte med känslomässigt än att min pappa inte finns hos mig längre o det va snart nio år sen han lämnade mig.. du är så stark, och eran dotter är så fin! ta hand om dig, hoppas man får se dig snart o lilla melanie såklart. kramisar

2012-01-23 @ 09:29:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0