Frågor. Kan du svaren?

God morgon!
Ligger just nu i sängen och dricker en Latte . Bredvid ligger mina 2 älsklingar och sover..

Har googlat lite på morgonen (Google is The shit) efter hur länge andra mammor har sina barn i babysitter/gracogunga och vad som är rekommenderat ..
Hittar olika svar, allt från 30min åt gången upp till flera timmar.
Varför jag undrar är för att jag får så dåligt samvete när jag sätter henne i dessa redskap när jag tex måste laga och äta middag osv. Har Melanie i vår gracogunga så lite som möjligt , vilket resulterar i att ingenting blir gjort här hemma. Men ibland MÅSTE jag sätta ner henne.

Hon gillar inte att ligga i spjälsängen på dagtid och vagnen är bara en favorit när vi är ute på promenader.
I soffan lämnar jag henne inte ensam oavsettom hon sover eller e vaken och babygymmet tycker hon bara är roligt en kort stund..
Så de e knepigt det här!
Måste tillägga att jag ännu inte börjat använda babysitter vi har.. Men ska nog smått börja göra det nu när hon blivit lite större..
Hur gör/har andra mammor gjort?

Och sen det här med att leka o prata med våra bebisar.. Det säger de på BVC hela tiden att man ska göra.. Och jag försöker så ofta jag kan.. Men är det tillräckligt för Melanies utveckling?
*snark*
Jag vet att jag är en bra mamma, faktiskt! Men kan iaf få dåligt samvete ibland kring dessa saker..
Så jag e tacksam för svar..

Idag ska vi iaf åka till Salem, till Cafét och hälsa på Denice!
Ska bli skönt att få lite miljöomväxling.. :)
Men innan dess blir det en dusch!

Puss o kram


Kommentarer
Postat av: Mikaela

Jag lät Josh sitta i babysittern max 30 min åt gången. Jag satte timer så att han inte satt för länge. Precis som Melli så tog det ett tag innan blev mer intresserad utav babygymmet. Men satte jag honom i babysittern och gungade den då och då med foten så fick jag tid till att duscha, diska, äta (med båda händerna fria, lyx!), dammsuga, peta in tvätt i maskinen eller något annat jag behövde göra lite snabbt.



Vad gäller prata och leka, så pratade jag med Josh precis som om jag skulle prata med någon annan. Dvs inget bebisspråk utan bara ren svenska så att säga ;) Och det var vanliga vardagskonversationer vi kunde ha (vilket vi fortfarande har) t.ex. "Jaha lilla gubben ska vi ta och gå en sväng?", "titta vilket fint väder vi har" osv. Den första tiden ser de ju inte så mkt, men när Josh började fokusera på saker så kunde jag gå runt med honom hemma och titta på saker. Sen så kunde vi t.ex. stå och titta på vardagsrumslampan och prata lite om den m.m.



På lekfronten så kunde vi t.ex. ligga på golvet på en filt (eller så låg Josh på mage i babygymmet) och träna nacken. Jag låg framför honom och pratade tills han blev trött och då la jag honom på rygg och så kunde vi leka med en skallra eller något annat han tyckte var intressant.



Det där dåliga samvetet finns alltid i bakgrunden, man är alltid rädd att man inte ska räcka till för Josh. Men på något sätt verkar man göra det. Sen har ju barnet en far som får bidra lite också, trots allt så är man ju två om föräldraskapet ;)



Du är en duktig mamma Sandra och du gör ett bra jobb. Du kommer märka att Melanie kommer att utvecklas så fint så :)



Kram

2012-01-03 @ 12:15:30
URL: http://valkommenhemtilloss.blogg.se/
Postat av: iA

Åh, hon är så skrotarns söt, ser så busig ut hihi...



Kan tyvärr inget om tipsen du eftersökte, eftersom jag själv inte är där än haha.. men jag tror du är en Utmärkt mamma, gå på magkänslan! och släpp lite på samvetet ibland... <3

2012-01-03 @ 20:42:22
URL: http://www.iaiam.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0