Älskade <3

Mamma fyller 55 idag..
Jag vaknar av att telen ringer.
Mamma är påväg med ambulans till sjukhuset.
Läget är kritiskt..
Vi åker in till Eskilstuna.. Ser mamma.. Som inte längre är samma person jag träffade för 2 veckor sedan.
Hon hade varitmedvetslös länge, men på sjukhus fick hon antibiotika.

Mormor trodde slutet va nära..

Vi grät när de tog henne till röntgen.

På akutrummet var hon knappt vid medvetande, hon hade sånna smärtor.
Jag frågade flera gånger om smärtstillande så hon slapp ha ont.
Tillslut fick hon det..
Dropp, vätska, och febernedsättande samt penicillin fick hon intravenöst.

Jag och min bror blev själva med henne i rummet för en stund (Lasse va också sär såklart)
Vi stod på varsin sida om sängen och häll henne i handen.
För en stund sken hon upp, log, när hon hörde våra röster, innan hon försvann om i "sömn" igen.

Älskade mamma, jag ber för att du ska klara dig igenom det här, och jag vet att så många med mig gör detsamma.
Du är så älskad, av så många, och har gjort sånt intryck hos så många människor att ingen kan förstå i vilken grad..

Kämpa!

Till er som tar era föräldrar för givet, DON'T!
Ni vet inte vad ni kan få miste om.
Ta inte livet för givet..

I morgon åker vi in igen, hoppas på att hon överlever.

Jag är så trött.
Är glad att jag har mim familj och vänner.
Min älskade dotter och Andreas, mannen i MIT liv.

Ber även en bön för Lasse som troget stått vid mammas sida, jag kan inte föreställa mig hur det är att se sin älskade tyna bort lite mer för varje dag.

Tack till mammas kusin, mammas andra hälft som varit med från början och stöttat..

Alla tillsammans, så kanske vi kam va stark för mamma så hon återhämtar sig från infektionen och denna hemska sjukdom.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0