2011 summering

Kom på att jag glömt att summera året 2011..
Det har varit fyllt av både stor glädje och även en stor och tung sorg. Jag har lärt mig nya saker, och insikter Som jag trodde att jag hade "koll på" har blivit en sanning i vardagen.

Så vart ska jag börja?

Jo vi börjar i Januari 2011..
*Andreas och jag flyttar ihop i vår trea i Januari. Och för att göra en lång historia kort så har vi minst sagt gjort en stor förändring invändigt i den.

*några dagar efter att vi flyttat ihop så åker Andreas till Thailand med några vänner (resan var bokad innan vi blev tillsammans) och jag får uppleva en enorm saknad i 2 veckor. Men vi fick båda en tydligare bild av vår kärlek för varann! Vi var verkligen menade för varann.. :)

*.. Och tur var väl det för några veckor efter Andreas hemkomst från Thailand blev jag gravid, men inte förrän i mars fick vi det bekräftat! Vilken lycka !

*sommaren bjöd på diverse saker, förutom att jag var sjukt graviditetstrött så orkade vi göra lite saker iaf.

* Ante och jag var på ett oerhört fint bröllop tillsammans. (Denice och Ilias bröllop)

*pappa kom och besökte Swe i en månad , och han har verkligen varit saknad!

*jag och Andreas förlovade oss.. Också det är en historia i särklass då INGET blev som vi hade tänkt (haha) men kärlek är det!

*Mor (och vi anhöriga) fick tråkiga besked om sin sjukdom, och opererades återigen i somras, men hoppet om fullständig tillfrisknad fanns där hela tiden.

*jag slutade jobba 2,5 mån innan Melanie kom till världen! SKÖNT!

*Hösten kom.. Och mamma fick besked om att hennes cancer spridit sig till andra organ, och att de längre inte går att göra nåt. Sorgen var total och hela min verklighet rasade..

*.. Samma kväll/natt började mitt värkarbete och Den 18/11 klockan 15:21 föddes den vackraste varelsen i världen. Ljuset i mitt liv, Melanie Louisa.

*jag sökte 2kurser på distans för att äntligen utveckla mig själv.. Ett steg i rätt riktning.

*Julafton kom.. Och det är den mest minnesvärda julen tillsammans med alla mina syskon, och syskonbarn. Mamma var så lycklig!

*Och det nya året firades in tillsammans med min familj, min mor och hennes Lasse. Jag hade inte velat byta det med nåt.

Vad jag lärt mig är mycket..
*jag förstår idag det min mamma pratat om i alla år, och sagt flertal gånger till mig: "du förstår själv den dagen du får egna barn".
-ja mamma. Jag förstår den högsta kärleken av dem alla nu. Jag förstår den ständiga oron. Jag förstår vad du sagt i alla år, inte bara på en mental nivå utan nu även känslomässigt.
<3

*Jag har lärt mig att säga vad jag känner, och stå på mig själv när något inte känns rätt.

*Jag har förstått att man är 2 om ett problem, och att det krävs två för att lösa det.

*jag förstår det mamma säger om att "lyckan är större än sorgen" ..
Melanie har lärt mig den innebörden.

*jag har även lärt mig att vill man åstadkomma något här i livet så måste jag våga satsa.. Och inte lyssna på någon som säger att jag inte kan eller klarar av.. Jag kan visst!..

Som jag trott på länge nu, så finns det en mening med livet, oavsett om jag inte förstår den eller tycker om den..
2011 har varit ett år fullt med uppgångar, och en del nergångar.
Och det tar vi med oss in i 2012..

S


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0