Barnvagnspromenad!

Hallå bloggläsare!

Idag har vi haft en riktigt skön dag!
Från klockan 12 har vi varit ute på promenad med 7 andra täljemammor och deras bebisar.
Vi träffade nere på stan på torget, och promenerade bort mot Viksängen..
Vi stannade på Viksängen Second Hand där vi fikade ett bra tag, för att senare promenera tillbaks mot stan i detta vackra vinterväder!
Det har varit ritkigt skönt med dessa promenader och för min egen del så är det jättekul att lära känna lite andra mammor i närområdet, plus att Melanie får träffa andra Bebisar också! Två flugor i en smäll! ;)
Innan jag promenerade hem så svängde jag förbi ica i Västergård för att köpa lite färskt bröd och ägg till morgondagens frukost..




Halv 5 var jag äntligen hemma, helt slut! Men då var det dags för Melanie att äta igen, så det var bara att fixa i ordning en flaska ersättning och mata henne.
Därefter behövde jag lite mat, så jag satte lillfröken i babygungan intill köket och började fixa
Kyckling i Vitlök och Parmesan Creme Fraishe med ris.. och en Sallad till det! A la Andreadis! ;)
Supergott som vanligt och jag åt som en häst!

Sen var det dags för bus med lillskutttan, och sedan kvällsrutinerna när klockan började närma sig 19..
Nu sover lillskuttan som en stock, och jag skulle nog behöva göra detsamma, men jag ska se Revenge ikväll igen! Har som så många andra fastnat för den Serien, och känner att jag kan unna mig den lyxen att se programmet när lillan ändå sover! Så det är min kvällsplan !


Mammas och Pappas Busfrö


Mor och dotter mys tidigare i veckan! Melanie är klädd i Klänningen som är från Knutte och Helena.

Har massa nya bilder, men ska inte tråka ut er med det nu.. kanske tar lite i taget!
Nu ska jag lägga mig raklång ett tag för att sträcka på ryggen och benen.. Efter dagens promenad så är det välbehövligt!

Tack för idag!
Kram


Kommentarer
Postat av: Cathrin

Vad mysigt att du börjar lära känna andra mammor i Tälje. Jag minns så väl när Nadia var liten och jag umgicks väldigt mycket med ett par andra mammor (bla Andreas mamma) det var en väldigt mysig tid och de förstod vad man pratade om och orkade lyssna på blöjprat och spyor, amning mm. Inte alltid så kul för andra som inte hade barn. Kram på er hela familjen.

2012-02-16 @ 23:20:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0