Detta ger mig rysningar..

Jag blir så upprörd när jag idag läste i en annan blogg om hur en utländsk man våldtar en svensk kvinna, blir dömd till tre års fängelse, och sedan utvisning. So far so good..
MEN sedan får han ändå stanna i Sverige, varav att han våldtar ytterligare en kvinna!
Hur fan kan man trotsa en redan satt dom, när det handlar om en våldtäktsman?
TÄNK om det är mig, dig eller nån av våra döttrar han våldtar nästa gång, eftersom han fortfarande är på fri fot?
Hade han utvisats från första början, hade våldtäkt nr2 aldrig hänt, och den utsatta kvinnan hade förmodligen aldrig behövt leva med hans nuna på näthinnan i resten av sitt liv.
Jag blir återigen mörkrädd för vart detta land är påväg.

Missförstå mig rätt, jag hatar inte invandrare.. hur kan jag? Har släktingar med utländskt påbrå och vänner som inte är svenne bananer..
MEN varför ska vi ta in mer människor än vad vi klarar av att hantera? (med vi, menar jag Sverige som land).
Och varför inte bara (till att börja med) hjälpa dom som verkligen behöver hjälp med att komma till ett nytt land? Nä, istället tycker vi synd om våldtäktsmän och låter dom stanna i landet istället så de kan begå ännu fler brott.

Jag säger inte att Svenskar inte begår våldtäktsbrott och andra kriminella handlingar, för det gör vi.
Och jag vet att människor som kommer från andra länder hit till Sverige, kanske inte får de förutsättningar som behövs för att börja om. Utan de sätts i någon förort med mycket kriminalitet och usla odds att ta sig vidare för att utvecklas som en svensk medborgare. Det är som det är. Men alla har ett VAL vad de vill göra med sina liv.
Och jag Väljer att tro att alla kan välja sina öden.
Precis som att Sverige som land kanske behöver se över, hur mycket vi klarar av att hantera.
För självklart kan vi ta emot invandrare, men vi borde också se till att de då får den hjälp de behöver.
Och sedan skilja på dem som förtjänar att stanna, och de som inte gör det.

Rätta mig om jag har fel, och läxa upp mig om du har bättre fakta än jag.. I can take it! ;)
Något jag lärt mig är att jag verkligen kan ha fel.. men tills att nån bevisar motsatsen, eller jag kommer på andra tankar, så är detta vad jag tycker! Sådeså!

Ska länka till min källa, alltså den blogg där jag idag fick läsa om just detta fall..
http://parnassen.wordpress.com/2011/06/21/henok-vill-knulla-fritt-fram-i-sverige-i-danmark-aker-kriminella-ut-heja/

PS! Läs kommentarerna till inlägget i länken ovan. Speciellt Danskens kommentar.


Kommentarer
Postat av: Helena Palena

Hej!Ser att du länkat till mig. Ja, det är hemskt det som sker. Vill du ha fler kommentarer och besökare till din blogg tror jag du måste ha större text. Man får krympa ögonen för att läsa här. Då slutar man och surfar vidare. Och det är ju synd. Hoppas dagen blir trevlig!

2012-02-14 @ 13:27:11
URL: http://parnassen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0