12 Veckor, Pysselidé och bilder

HEJ!
Vill visa vår fina gårdag i bilder.. jag blir så lycklig när jag ser min mamma med min dotter..
Det är helt otroligt hur hon får extra krafter när Melanie kommer och hälsar på.
Hon orkar lyfta, hålla, krama min lilla Ängel..


Det finaste jag vet..


"Rutan" Melanie o mommes famn, med hennes fina overall hon fått Av Boffa och Momme lååångt innan hon föddes.. Så häftigt att mamma fick se den på henne, och va fin hon är i den!


Ser ni lyckan och glädjen?


Melanie i sin Babysafe och i sin fina Rut-overall.. =)


För övrigt blir min lilla sessa 12 veckor idag! Helt otroligt!
Snart kommer hon rulla runt, krypa och sedan börja gå.. Tiden går fort!
OCh om vi har tur så får mamma uppleva hennes första steg, som vi
pratat om så länge att hon ska få göra..

Jag har börjat drömma om mamma, att hon pratar med mig om det som komma skall..
Och att jag ivrigt letar i Melanies klädlåda efter de klänningar som mamma sparat från den tiden jag var bebis.
Jag provar dem på henne, den ena efter den andra, men allt är för stort, tills jag hittar en som faktiskt passar!
Oj vad glad jag blir, och jag vet hur glad mamma skulle bli över att Melanie har kläderna på sig som jag en gång burit.
Tyvärr är alla små söta klänningar förstora än.

Jag har kommit på ett pysselprojekt som jag under kvällen och natten funderat på, som jag ska sammanställa, så Melanie (och mina kommande barn?) alltid kommer känna sin mormor, även fast hon (dom) inte alltid kommer kunna se och prata med henne. (för finnas där kommer hon alltid göra).
För jag har lovat mig själv att Mina barn ska känna sin mormor oavsett hur det blir med allt.
Det är viktigt för mig. Och jag vet att det är viktigt för mamma.
Jag återkommer med det slutgiltiga resultatet när det är klart, och det kommer ta lite tid..

Ne, nu måste jag gra mig i ordning så vi kommer iväg och handlar ..
idag ska jag nog göra Denices supergoda LaxPasta recept som jag ÄLsKADE!
NAMMI!

KRAM


Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

Fint att föra känslan av din mamma vidare till barnen! Kram

2012-02-10 @ 13:09:40
URL: http://mrslovgren.blogg.se/
Postat av: Cathrin

Vet du om Ankie sett mitt sms..väntar på ett svar. Funderar på att åka i morgon. Om du vet får du gärna höra av dig: 073-9574673, KraM

2012-02-10 @ 21:25:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0