inredningproblematiken

Nu har jag läst alla bloggar jag gillar att läsa, tittat runt på lite nya bloggar, och ännu är jag inte trött.
Har varit megatrött hela dagen, men när jag väl höll på att somna (tidigt) så hörde jag lilltjejens missnöje och övertrötthets grin ute i vardagsrummet med Andreas som inte kunde få henne lugn eller att somna.
Så jag tog henne i famnen o vips, så slocknade hon på två röda..
När jag väl kunde gå o lägga mig själv, hade det slagit över, och jag är nu övertrött, antar jag.

Hatar att vara sömnlös..

Har funderat ett tag på varför alla gillar samma stil helt plötsligt? (kan va så att det är jag som läser just sådana bloggar, who knows? men men)

Allt ska va vitt, gammelrosa, eller liknande..
Sterilt och kallt är A och O verkar det som, och minimalistiskt inrett..
jaja, det är modernt, och "inne" just nu, men vart tog personligheten vägen i inredningen?
Jag gillar själv att det ska va "Stilrent" och ljust, men hur mycket gillar jag det egentligen, och går det till en överdrift?
Gillar jag det bara för att alla andra har så, eller är det min personliga stil?

"Du härmar mig"
eller "Du köper alltid samma saker som jag gör", är två ganska vanliga fraser.. Men köper man grejer på Ikea, Jysk, Chilli osv så får man räkna med att större delen av Sveriges befolkning köper samma saker som du själv köpt.. man får inte glömma det :)
Ja, jag är lite kluven, hur ska man egentligen inreda sitt hem?
Jag ska nog försöka mig på lite färgklickar här och var i mitt hem, för att få det mer personligt..

Innan jag och Ante flyttade ihop så hade jag min fina lilla etta på Erikshällsgatan här i tälje.. och på en vägg i köket smällde jag upp en tapet med jordens Hawaii-tema!
Och till det så hade jag köpt begagnat barbord och stolar som gjorde sig skitbra där!
Det var eget måste jag säga..och jag gillade det skarpt, trots att många tyckte det var lite galet och smaklöst kanske :)
Ja, det kanske det var, men det var min smak, och mitt val.. inte efter hur "inredningsmodet" såg ut, eller hur ALLA andra hade det. HAHA


störtskönt.. :)

Nää.. jag bara svamlar.. men de e skönt att få tankarna på annat ibland.

man ska inte lyssna på mig idag.. blir både bitsk och surmulad när jag har ont och inte kan sova..
Och tankarna springer iväg åt alla möjliga håll när jag e på ett visst humör.
=)

I morgon tänkte jag kasta upp lite gamla bilder från 2009/2010, när jag och Danskan umgicks jämt..
Speciellt de bilder på mig när hon gick makeup artist utbildning och jag satt modell för henne..
dom gillar jag skarpt!
SÅ va till tåls..


Kommentarer
Postat av: Linn

Då får man minsann gå ut och hitta en härlig pinne i skogen som man kan kasta upp på väggen, och den går inte att köpas på Ikea;) måste ta en kaffe inom snar framtid!

2012-02-02 @ 20:17:30
URL: http://linnosvard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0