Hepp hepp!

Två dagar hemma med en liten sjuk, och jag känner mig halvt sjuk själv!
Fast jag är frisk som en nötkärna.
Det är ju bara det att jag blir så trött av att inte göra nånting!
SÅ mina tankar går i banorna:
Åh, jag ska börja sy, jag ska börja träna, jag ska börja laga massa nya goda rätter hemma.. osv.
Men både jag och ni vet, att (om ens) hälften av det där blir gjort, när tillfälle väl ges.

Men en sak som jag verkligen vill, är att ta fram symaskinen som jag fått av mamma,
och sy en massa fina hårband till lillan, nu när våren börjar smyga sig på.
Hon har ju redan fått så himla långt hår (lite tunnare på sidorna dock) så att hennes tuppkam hon alltid haft ligger ner nu för tiden och ibland ner över ansiktet..
Och nära våren väl är här så kan det vara enormt sött med egna hårband till lilltjejen!

Nu måste jag bara ta reda på vilka tyger som är lite elastiska att sy med
(så de inte sitter åt på nåt obekvämt sätt).
och sen måste jag ta fram symaskinen, se vad för tråd som behöver köpas nya,
och sen är det bara att köra!

Kan vara ett perfekt tidsfördriv när lillan somnat för kvällen son hon alltid gör vid 19 tiden (med undantag nu när hon är sjuk) och Ante jobbar kväll..

Såååå.. nu har jag skrivit ner detta, så nu Måste jag ju göra detta.. jaaa!
Pepp!

För övrigt är dopkorten beställda från nätet..
Min nya iLur kan hämtas ut på Posten (maxi) så om jag orkar släpa mig iväg sen när lillan somnat, så gör jag det!
Hepp hepp!

Snart middag, Ante fixar ugnsstekt Falukorv och hemmagjord potatismos!
Älskar när han gör den rätteN!
Smaskens!

Lillan har varit glad idag (och kinkig om vart annat) men hon är tapper min lilla febertös.
Pratade med Sjukvårdsupplysningen idag, och om intefebern är öveer tills i morgon (dag4)
så bör vi ta kontakt med Läkare.
Men hon verkar liiiite piggare idag än vad hon var igår.. alltid något!
Mammas hjärta!


kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0