2 April 2012

Produktiv dag..!
Jag har (äntligen!) ringt till HR för att ordna Bonuskontot som finns på Nordnet (bara 16 månader för sent!)
Sen har jag ringt och sagt upp Moderna Pensionsvalet jag blev "pålurad" för ett år sedan och som jag suttit och betalat för utan att ha använt det.
Och till sist, men inte minst, har jag tagit kontroll över min mobilräkning som varit ganska hög de senaste åren, och det visade sig att jag betalde för diverse abonemang jag inte änvänt på flera år.
Så nu är även det avslutat. Det är dock 90dagars uppsägningstid.

Tänk vad tusenlappar jag kommer spara!
Förut brydde jag mig inte så mycket.
Jag fick ju in min lön, betalade räkningarna som kom, utan att egentligen kontrollera vad det var jag betalade för, och la inga större tankar på hur mycket det var osv.
Nu när jag är föräldraledig och får mycket mindre pengar i månaden så känns det när man betalar räkningar,
 varav att jag känt att det är dags att ta kontroll över vad för utgifter jag har.
Så nu är det klart!

Min lilla ängel
har varit mammig idag, jättemysigt att mysa, men det är knappt så att jag har fått gå på toa utan att det har blivit arga miner och skrikgråt.
Men
så länge hon fått sitta i famnen eller blivit buren på så har hon varit lugnet själv.
Och jag är mycket tacksam över att ha bland annat handsfree till mobilen och att jag lärt mig att plocka och dona med en hand/arm! =)
SPINDELKVINNOR som vi mammor är!

Hur som så har jag hunnit plocka här hemma, och förberett det som gick inför middagen som äger rum hos oss ikväll.
Antes föräldrar och syster med familj kommre över.
Taco´s, enkelt och gott ;)

Lillan vaknar väl snart efter sin lilla tupplur, då blir det matdags och sedan ner till babycafét med de andra Ågärdemorsorna ;)

Ikväll blir det givetvis TWILIGHT igen, 4e filmen!
<3

Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0