Känslokaos

En dag med Syrran och hennes lilla son Elias kan se ut såhär..

Så nöjd och glad, inget gnäll eller ledsna ögon på heeela dan..
Moster har bra inflytande! ;)



Lik sin mor är han! men Pappas ögon har han fått! Sötsak!

Vi har idag varit runt lite överallt..
Men det var i Tumba jag kom över mina fynd..


In&Finn; såskopp..
har försökt leta efter n¨got mer originellt, men med syrrans smakråd fick det bli denna tills vidare..


Lite av gårdagens köp, samt badstöd för Liten som jag investerade i, idag.


BABY mysfilt Organic Cotton från Lindex till Liten..
Syrran köpte likadan till Elias.

Och så en bild på gamla köp som jag tycker om men inte riktigt vet var jag ska ha dem..

Ljusen ska tändas strax tills älsklingen kommer hem.

För att Summera dagen:
Det började inte så bra idag, för jag fick hjärnsläpp och känsloutbrott när jag upptäckte att pengarna från FK inte kommit. Och när jag ringde dit och fick vänta i kö (300 före i telefonkön) innan jag fick prata med nån som svarade mig med:
"Jag vet inte vad som kan va fel, du kanske inte har skickat in dina papper som du ska"
och
"jag kan inte svara på vad som hänt, jag kan inte se vem som handlagt ditt ärende, jag vet inte när du får dina pengar. Jag kan bara säga att de återkommer OM det är något fel".

Det roliga är att ALLA papper är inskickade och BESLUT är taget för över en månad sedan.
(har tillochmed ringt och dubbelkollat två gånger (tre med idag) att allt är klart och att pengarna ska komma den 27:de varje månad)
Men ICKE!
Jag ska ringa dagligen tills jag får mer raka besked.
Med efter den dippen idag, var det bara att skaka av sig helvetet och titta framåt.
Jag är envis, så jag vet att jag löser även detta.
Jobbigt bara att FK är de som får en att börja grina kl 10 på morgonen.
Känslosamma, Gravida Lilla Jag.. Suck!
Men det blir så när jag alltid gjort rätt för mina pengar, och alltid haft Mina egna pengar!
Kontrasten är stor.
Från att vara egen inkomsttagare till att förlita mig på myndigheter. (Som uppenbarligen inte gör det dom ska.)

Men dagen fortsatte trots detta.. Lunch med älsklingen hemma, sen iväg till syrran som sagt, och heldag med henne o bebbe.
Det har varit mysigt.
Blev dock HELT SLUT efter denna dag.

I morgon ska jag bara va hemma i Södertälje, med mig själv. Kolla efter en Vinterjacka.
Mössa och Vantar.
Och om jag har råd kanske ett par nya tights/Strumpbyxor..
Det börjar bli kyligt nu.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0