Förlossning! Bedövning! Önskemål!

Jahapp!
Då börjar denna dagen lida mot sitt slut.
Efter ett par timmar på Café Portvaktstugan spenderade jag vid lunch idag. Och En räkmacka senare, och mycket skitsnack om allt och lite till med Denice, så var det dags att rulla hemåt och äta en enkel middag för att sen bege mig mot Södertälje sjukhus.

Nu är jag nyss hemkommen från förlossningsutbildningen som var oerhört intressant och bra!
Det får en att verkligen börja tänka på hur jag vill ha det...
Nu när det snart är dags..

Och jag tror jag har bestämt mig.

(Först och främst ska jag verkligen försöka använda mig av profylaxandningen.)
Jag ska börja med att hyra/låna en TENS-apparat från förlossningen.
Den ska, om jag förstått rätt, bryta smärtimpulserna som går mellan "det onda" och hjärnan.
Sedan vill jag prova akupunktur TROTS att jag är sjukligt spruträdd. 
Men eftersom de sätts i ryggen så ser jag inte vad som försigår, vilket gör det mer överkomligt.
Sedan, om jag skulle få så ont att jag inte står ut, så skulle jag vilja ha Ryggmärgsbedövningen Epidural.
Och barnmorskorna sade att trots att jag har en svanktatuering så Kan de sätta Epidural.
Så döda ryktena som säger annat! ;)
Förhoppningsvis så behöver jag ingen medicinsk bedövning.. (så lyckligt lottad är jag väl inte) Men skulle det behövas så är jag inte rädd för att ta den.
Jag tänker göra det som känns rätt, och det som Bebis mår bäst av.
Och jag litar fullt på De barnmorskor och läkare som arbetar där.
Jag känner mig TRYGG.

Förövrigt så tar jag nog hela upplevelsen som den kommer.
Födoställning osv får komma naturligt.
Jag ska självklart utnyttja alla hjälpmedel som finns, bla stå/gå-bord, zackosäck, pilatesboll, och tillochmed badkar om det är ledigt, och sen framförallt ska jag ta hjäp av Andreas..
Lite ska han få jobba ... hehe ;)
Det börjar verkligen närma sig nu...

Vi vill givetvis ha familjerum.

Kan inte tänka mig att Andreas skulle behöva åka hem från oss på kvällarna.
Jag skulle bli helt knäckt.
Men barnmorskorna sade att i November månad så är det inte så mycket barnafödande, vilket gör att chansen att få familjerum är stor.
YEY! :)
Värre är det om man föder på vår och sommarhalvåret.

SÅ!
Nu har jag fått ut dessa tankar ur hjärnkontoret.
Så nu kan jag släppa det ett tag.

För övrigt fick jag trevliga besked idag från jobbet.
Det är inte varje dag, men avvaktar lite med att tala om vad, för jag vill ha det skriftligt innan jag ropar Hey!
:)

Nu ska jag kolla på efterlyst.. (i brist på annat)
Läskigt men intressant.

Puss och Kram








Kommentarer
Postat av: Mamma/Momme

Härligt!



Ja, det är nog bra att ha lite funderingar inför Minis ankomst...hur man vill ha förlossningen osv....

Men ställning inför födseln kan vara olika hur man vill ha det just då!Jag har haft olika ställningar under själva värkarbetet med er. Profylaxandningen tycker jag var det bästa som hänt, det gäller att träna den,så den sitter i ryggmärgen, även den blivande pappan, ifall man tappar fokus på den. Den går att använda resten av livet! Det är bra att veta vilka möjligheter som finns för att ta till, resten kommer när det är dags!

Det är väl klart ni vill vara tillsammans de dagarna på BB!



Jag kommer sitta här hemma med tända ljus och be för er!



Kramar om med kärlek!

2011-09-22 @ 10:38:05
Postat av: Anonym

Vad har du för svanktattoo Sandra? En tribal?

Prova tensapparaten, den hjälper:)

2011-09-24 @ 20:24:49
Postat av: Johan S

glömde skriva mitt namn..

2011-09-24 @ 20:25:48
Postat av: Anonym

hehe bra johan att du vet att tensapparaten fungerar när var det du födde barn senast ;) lustgas funkar också bra

2011-09-24 @ 21:55:12
Postat av: Johan S

Nej men jag vet att det funkade för Pia, min sambo du vet..jo lustgas funkar ju bäst, men det lattjar du inte med hemma va?

2011-09-27 @ 20:06:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0