I all enkelhet

F*n vad jag hatar vår bärbara dator.
Så fort man fått ner några rader och bilder på bloggen, (INNAN jag hunnit spara och Publicera) så backar Datorn (av sig själv) ett steg, och allt jag skrivit och lagt upp går förlorat!
Och detta händer jämt!
BLIR GALEN!!

Så, nu har jag fått det ur systemet.

Vaknade vid 9 i morse, och var hungrig (ovanligt? -Nää)
Så det var bara att jaga upp Andreas för att för en gångs skull få lite sällskap vid frukostbordet.

Vi kilade ner på stan i Södertälje idag.
Vi Kollade lite på Åhlens, på massa fina saker som vi skulle vilja köpa.
Men vi behärskade oss.
Vi fick Nämligen Förlovningspresent av Mamma och Lasse igår,
Presentkort på Åhlens.
Det blev vi jätteglada för!
Jag vill köpa Julsaker sen när det är dags att julpynta.
Andreas var väl inte lika övertygad om det.. hehe
Vi ska även köpa nåt fint till vår lilla skatt, för en del av presentkortet.
Ska bli så mysigt.
Vi kollade lite på "(Den vita) Barnkammarboken".

Jag minns att jag hade en sådan när jag va liten som jag älskade.
Det var korta berättelser i den, massa sånger och visor, och en del rim.
Sånt minns jag att jag älskade.. Och fortfarande gör.
Så det kanske är en fin sak att köpa till vår lilla?
Det väcker fina minnen hos mig iallafall.


Vi fikade på Tidermans..
Det är skönt att komma ut, och bara sitta och prata om allt mellan himmel och jord med den man älskar..

Idag blir det en enkel middag..
Pytt i Panna med stekt ägg och rödbetor.
Det har jag varit sugen på länge.
Vi hade först tänkt att försöka oss på svärmors Fläskfilégryta som är himmelskt god.
Men vi glömde ta fram fläskfiké ur frysen, så det får vi testa en annan dag.



Städningen är är avklarad.
Så nu kan vi njuta resten av kvällen.










Kommentarer
Postat av: Mamma/Momme

Härligt att läsa dina rader....Det var underbart att ha er här igår! Ja, vår lille Josh växer och är nu ingen baby längre, han är en liten kille! Så mycket spring i benen, men ändå så lugn o trygg!

Härligt var det att jag fick en liten mormor-dotter-dotterstund! Jag fick ligga med huvudet på din mage och lyssna och känna på "Mini"! Underbart att få vara så nära! Mina tankar irrade lite in på vilken själ denna lilla tös kommer med....hur hon ska se ut, hur hon kommer att vara, vad hon kommer att vara duktig på eller inte duktig på, vad hon kommer att gilla och ogilla....Tanken kom på ryska dockor...Först låg du i min mage, nu ligger min dotterdotter i min dotters mage...och så kommer det att vara i all oändlighet....vi lever egentligen i all evighet, genom våra barn, barnbarn osv.

Det vackraste i livet; Våra barn, deras barn osv.....Kramar om er och älskar er! Mamma

2011-09-18 @ 18:20:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0