Kärleksbevis

Kvällsmaten intaget, likaså kvällstilltugget.
Det satt fint kan jag lova. Är dock övermätt nu.. Känns som om skinnet inte räcker till..


Idol är avslutat för kvällen  och jag har tagit ett varmt skönt bad med massa tända ljus.
Älsklingen spelar FIFA 11..
Ibland ångrar jag att jag köpte spelet till honom när han kom hem från Thailand..
Men som en kollega en gång sade till mig:
"har du köpt det åt honom, kan du fan inte klaga, utan enbart skylla dig själv"
Och han hade mer rätt än han kunnat ana.
Så klaga, det gör jag inte!

Har tagit lite nya kort på bebisrummet och lite småsaker som jag köpt och satt upp senaste tiden i lägenheten..
Tänkte lägga upp lite bilder här nu för att visa..
Det går sakta men säkert framåt att fylla en Trea på 84kvm..
Och det börjar mer och mer, för varje detalj, likna ett hem som är Vårt hem..
Det blir väl lagom klart tills vi ska flytta.

Barnkammaren innan ommålning..


Barnkammaren efter ommålning..


Barnkammaren..
Ljus/mintgrön fondvägg (resten vitt) med rosa och vita detaljer..


"Englandshyllan" med favoritlaget Newcastle i barnkammaren. 
("my first toonkit")
som älsklingen beställde hem dagen efter att vi fick veta att vi var gravida.
Nallen t.v är en Newcastle nalle.
2a nallen fr.v är från Andreas Morfar och Nanny Som de skickade med svärmor och svärfar från England när de fick höra nyheten om barnbarnsbarn.
2a fr.h är träningsnappflaskan Newcastle
1a fr.h är boll från Ikea.)



Gracogungan, första större köpet till vår lilla skatt, barnkammaren.


Det bästa med att måla en vägg med den gröna färgen är att skulle det mot all förmodan bli en kille (trots att de lät säkert att det skulle bli en tjej) så behöver vi bara byta ut detaljerna i rummet.
DVS det som är rosa.
För man kan väl aldrig vara helt säker på att de visar och säger rätt på Ultraljudet.. Eller?

Här kommer lite andra detaljer som köpts och kommit upp i lägenheten den senaste tiden..

Ljuslykta. Köpt i strängnäs i en supermysig butik för några månader sedan. 
Lyser upp hallen i höstens mörker.



Det behövliga nyckelskåpet från In&Finn
Smyckar också hallen



Klockan som smyckar hallen som egentligen inte riktigt passar in.
Men den duger tills jag hittat en ny.



Denna bok köpte jag till min älskling i somras..
"En kärleksförklaring" heter den, och den kan jag tipsa om till alla kärleksfulla par där ute ;)
Finns bla på Blommiga Rutan i Södertälje.
Smyckar Hyllan i vardagsrummet.
För läsning när nära o kära är på besök. Underhållande ;)


Till sist, men INTE minst, våra förlovningsringar.
(Jag med ofixade naglar och svullna fingrar)


Det är kärlek det!
Puss o kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0