Småfix

Dagarna springer iväg, och samtidigt inte!
har varit lite slö de senaste dagarna då jag sovit som en kratta.
Haft lite ont i kroppen och vänt oc vridit mig i sängen. Det börjaar bli tungt  nu! :)

har iallafall varit hos Barnmorskan idag, och allt såg bra ut.. Mitt Fundusmått är nu 30.. vilket igger precis under "normal"kurvan.. Väger dock som om jag låg över kurvan. haha
Men det bjuder jag på. Lite skraj för att jag inte kommer gå ner de extra kilona efteråt, men har blivit tröstad med att jag förmodligen kommer att göra det.. jag kanske får hjälpa till lite bara..

Just nu älskar jag min bebismage, men jag har verklgen blivit stor och otympligt nu, vilket gör att det inte riktigt känns som Min Kropp längre.. men men, Gilla läget.. efter nyår får jag börja träna igen säger min BM om allt ser ut som det ska och jag har läkt efter förlossning, men allt vad det innebär.
Så Beach 2012, here I come ;)

Har iallafall gjort Tosk med äggsås nu, och det blev hyffsat gott. älsklingen tog tillochmed en till portion, så så illa kan de nte ha blivit. O så svårt var det inte :)
Jag gillade det iallafall. :)

Har småstädat hemma de här senaste dagarna när jag inte haft ork till att göra nåt annat.
Så köket är snart storstädat klart.. Badrummet är nästan helt klart.. ska bara ta mig ner o skura under badkaren på mina bara knän som jag gjort med resten av golven och vattenledningarna längst med väggarna där inne.
Monterat upp skötbordet inne i badrummet är också klart. Fick göra lite hemslöjd då det inte riktigt blev som ¨jag ville, och älsklingen hjälpte mig med det. Så nu är det kanon. ska bara fixa en hylla under där vi kan förvara blöjor.

Nya Spjälsängen är också monterad och står på plats.

Idag Shoppade vi lite också på KapAhl till bebis..
Köpte ett par tjockare strumpbyxor och en jättesöt mössa.
och i kassan när jag skulle betala stod Magnus, så jag fick medlemskort och ca 60-70kr rabatt på mitt köp :)
Yey!

Så vad vi har kvar att inhandla till bebis är följande:
( Har gjort en lista för att vi inte ska glömma något, vilket INTE får hända.)

*Sängmobil
*Blöjor för nyfödda
*Våtservetter
*Babypuder
*babytvål/Schampo
*Skötväska
*Badbalja
*Nappflaskor
*Termometer
*Sköljmedel oh Tvättmedel (Sensetive)
(*Napp)

Allt annat till Liten har vi faktiskt. som vi vet är nödvändigt när vi kommer hem.

Ojoj, Vilket babbel om bebisar o dyl.

I morgon ska jag träffa Denice o Luncha..
Sen på kvällen ska jag o älskling ha myskväll med varma mackor och morotsstavar med dipp!
Nam nam!

Föresten!
Fick glädjebesked av mor min igår..
Gastroskopin hon gjorde för nån vecka sedan var inte cancer, inte de prover de tog då iallafall!
Vilken lättnad! såå glad för det!
Det är hemskt att ha en familjemedlem eller någon man känner som har cancer.
 Ovissheten man får uppleva mellan operationer, provtagningar odyl de blir utsatta för.
Men jag har sagt det förut, och säger det igen, Min mamma är Världens starkaste Kvinna <3
Nu måste hon bara återhämta sig från operationen hon nyss gjort, så hon orkar leka med sina barnbarn
som jag vet att hon längtar efter!
:)


Jag har sagt det förut om jag säger det igen, Jag är Lyckligt Lottad.


Kommentarer
Postat av: Mamma/Momme

Härligt att läsa...Jag borde börja blogga jag också...men mitt släktforskarintresse är så så stort och intressant för mig, något som jag kan ge vidare till barn, barnbarn o.s.v.

Självklart att du skriver om babymagen och om den väntande stunden, det är ju ditt liv och det är väl det man bloggar om!

Sandra, du ska veta att det inte bara är jag som lider av min cancer, vet att det påverkar även er, som finns nära mig. Det gör ont att ge er den sorg, oron. Mycket ont! Jag lider med de mina!



Älskar dig och ser fram emot lilla "Mini´s" ankomst!



Ta väl vara på dig, mammas Docka och din fina familj! Det är den viktigaste och bästa och finaste du någonsin kommer att få, det finns inget som slår det! Kramar om dig,klappa Mini och halsa Andreas!



Mamma/Momme!

2011-09-16 @ 10:43:47
Postat av: Mikaela

SV: Haha då är du PRECIS som jag när jag väntade Josh. Tror inte att jag har varit så sugen på att få julpynta som jag var då ;) Jag längtade så att jag höll på att bli tokig, men det kan ju ha med å göra att man visste att efter julen skulle det dyka upp en liten Josh hemma hos oss ;) Men precis som du skriver så tyckte folk att man var galen som längtade till julpyntandet m.m. redan innan hösten ens hade kommit i gång ordentligt ;)



Nu längtar man till jul för Joshens skull :) Sen är det väldigt mysigt med julen och allt som hör till :)



Ska bli spännande å få se hur ni julfixar ert hem sen, tror det blir lika snyggt som ni alltid har det :)



Kramar :)

2011-09-16 @ 13:54:32
URL: http://valkommenhemtilloss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0