Morgonstund..

God morgon!

Idag är jag uppe med tuppen.
Vaknade klockan 7 och som vanligt blir det jättesvårt att somna om vid den tiden, så idag försökte jag bara en kort stund återgå till sängen efter mitt toabesök som är anledningen till att jag vaknade från första början.
Men jag hade redan "vaknat" för mycket då (vilket innebär att jag hunnit bli hungrig), så jag steg upp och gjorde frukost.
Ostsmörgås med ett stort glas Mjölk.

Därefter...
Redan vid halv8 stod jag alltså och gjorde hallonpaj, ett recept från Barbro som en gång i tiden jobbade på AZ.
Denna paj ska vi ha med oss hem till min mor och Lasse idag, som efterrätt.
För där bjuds det på Pannkakor och våfflor, och nästan hela familjen med respektive kommer närvara.
Det är så mysigt att sammanföra familjen ibland.
Så vi "åldras" tillsammans istället för isär.
Calle, Lasses son, (min styvbror) är pannkakskungen idag!
Han ska göra pannkakor för en hel armé, vilket blir en tuff uppgift att uppfylla.
Men hans pannkakor är utsökta, och hjälps vi alla åt så kommer det nog att gå fint.
Det ska bli mysigt att träffa Mamma också.. Det var ett par veckor sedan sist..
Då var hon nyopererad och nyss hemkommen från Huddinge Sjukhus.
Och eftersom hon ännu inte är återställd efter ingreppet så är det vår tur att ta hand om henne, och självklart Lasse!

Resultatet Av Hallonpajen.. Nam nam! ;)
I min nya stora Pajform från Ikea.


♥.•*¨*♫.•♥.•*¨*♫.•♥.•*¨*♫.•´*♥

Blä.. började plötsligt att må illa igen!
Kanske luktar för gott/sött här hemma nu..
Eller så behövs en kiwi i magen...
Vilket som så ska jag blogga klart för nu, förbereda kaffet tills älskling behagar att vakna,
och ta mig en Kiwi.

Idag ska vi ha en fantastisk dag!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0