Fullspäckad dag i Strängnäs

Då har jag spenderat hela eftermiddagen i Strängnäs, tillsammans med Carro och hennes söta dotter Emilia.
Vid 12 tiden anlände jag till stränkan, och vi gick ganska direkt ner på stan för en lunchfika på Café Trädgårn i Centrum..
Nettan och Lina, och Linas lilla bebbe var strax därefter på samma fik, och de joinade oss över lunchen.
Strax därefter kom även Tessan med sin lilla bebbe, och helt plötsligt var det mamma och bebisträff, och mitt i allt var gravida jag.
Tänka sig att jag inte träffat eller sett dessa människor på År och dar, och nu satt vi alla där, på ett café mitt i Stränkan, och pratade om Barn, barnafödande och annat "mamma-snack".
Och det kändes egentligen inte alls konstigt.
För några år sedan, var det senaste festen man snackade om med de flesta man kände, och inte kände.
Vem som gjort vad och med vem, och vilka som gjorde bort sig mest.
Man fyllde i varandras minnesluckor, och började planera inför kommande partaj helgen efter..
Man kom på vilka ursäkter man skulle dra för sina föräldrar, så de lät en vara ute längre än vad som från början var sagt..
"mamma, pappa, jag ska på tjejmiddag på fredag" kunde det låta.. osv.
Nu satt vi alla där, "Vuxna", med våra barn/kommande barn och pratade om helt annat.
Saker händer, och människor förändras.
Vi växer tll oss, och det blir kvinnor av tonårstjejerna som vi en gång var.
Märkligt vilken Kontrast det blev!

Efter vi lunchat klart tog vi en sväng i centrum och kikade i en liten butik med inredningsprylar.
Där råkade jag komma över två nya "ljuslyktor" till vardagsrummet, och en "Fikabricka/bullfat" som jag tyckte vi skulle ha hemma när vi får hem gäster på besök.

Ljuslyktorna


Fikabrödsbrickan


Så nu måste jag ställa mig och baka i morgon om jag hinner!
Undrar vad de kommer bli för gott :)

Vi var inne och kikadel ite på lindex, och som vanligt så kan jag inte hålla mig från att köpa något till vår bebbe.
Det blev helt enkelt ett dräggelskydd, en Body strl 50, ett par byxor strl 50, nyfödingsmössa,  och en "halsduk/pullover".

Dräggelskydd


Body och Byxa


Halsduk och mössa


Jag är fullt nöjd över dagens investeringar :)
OCH inte nog med det, Carro och Jocke hade en hel påse med kläder och dyligt till vår bebbe.
Så tacksam för allt vi fått! :)
Verkligen! <3 Hjärtevänner!

OCH när jag kom hem, började älsklingen min göra middag !!
Kyckling i sås, "Plutte"potatis, Tsatsiki och Sallad.
SJUKT GOTT!
Blev riktigt bortskämd idag!
Och efteråt diskade han och tappade upp ett bad åt mig.
Sådan tur att jag har honom.
Världens bästa bästa bästa hjärta.
Och i morgon ville han att vi skulle gå på Bio tillsammans!
Jag har verkligen hittat VÄRLDENS BÄSTA POJKVÄN!


Smaskens!

Nu är jag dödstrött, och älsklingen ska snart ta sig iväg till jobbet..
Sista natten nu, sedan går han på vanligt 2skift.
Det kommer bli så skönt att få ha honom hemma varje natt sen igen!

Nu ska jag pussa min älskade hejdå.
Och sen ska jag sova.

Puss och Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0