1årsdag iStockholm!


Idag firar jag och min älsling ett år!
Och det gjorde vi i vackra soliga Stockholm!
Njöt av solen, kollade i affärer, bland annat efter en ny varsin vinterjacka.. Älsklingen hittade en som saqtt skitsnyggt på honom, och så käkade vi på min favorit-Thairestaurang! Nam nam!
Älsklingen vet hur man skämmer bort mig!
Inte nog med det, innan vi åkte stod jag i badrummet och fixade sista "make-up:en" och när jag kom ut låg där ett litet Guldigt paket på matsalsbordet.. TILL MIG!
DÄr i fanns en jättefin Halsguldkedja. Så fin!
Nu kan jag äntligen ha det fina hängsmycket som jag fick av Andreas när han kom hem från Thailand!
I´m a lucky Girl!

Förutom det så passade vi på att införskaffa oss ett Babygym.
Det blev ett PinguGym!
Så fin!
det bästa till det bästa

En mycket trevlig dag i stan, fast jag var sjuuuukt trött..
har kommit in i en trötthetsperiod igen tror jag..
De känns som om att luften går ur mig totalt och orken infinner sig inte riktigt.
Så väl hemma så somnade jag i soffan, i fosterställning med huvudet i min älsklings knä som kollade Premier League..
Nu har jag vaknat igen!

En till grej som måste nämnas!
Vi åkte kommunalt in till stan, med pendeltåg.
Och påvägen hem så stod jag och Andreas på perongen och inväntade vårt tåg som skulle gå om ca 10 min..
Inga sittplatser fanns, och efter som jag blivit lite stor och jag var trött i rygg o fötter (låter som en gammal hagga) så hade jag gärna velat sitta..
Plötsligt erbjuder sig ett äldre medelålderspar mig sin plats på en bänk,
men jag tackade nej.. Blev helt förvånad!
Att det fortfarande finns så vänligt folk.
Men de insisterade på att jag skulle sitta, så de ställde sig upp och lät tjockisen parkera sin breda bakdel, och jag kan säga att det var välbehövligt!
jag har aldrig varit med om att någon erbjudit mig sin plats.. det händer ju bara gravida och Äldre.
(jag ställer mig alltid upp för äldre och gravida men räknar inte med att andra gör det längre tyvärr.)
Men jag är ju gravid nu, så det kanske är på sin plats att jag får ta lite plats på samhällets bänkar och sitplatser även fast det är fullt! :)
Märklig känsla!
Men tackar ödmjukt det vänliga medelåldersparet för deras uppmärksamhet när de såg lilla otympliga jag! Det var otroligt Gulligt av er!


En underbar dag!
Tack älskling för att jag fått vara din i ett år.

/S


Kommentarer
Postat av: Mamma/Momme

Underbart att läsa dina rader! Glad att du uppskattar denna vänliga gest de äldre paret gjorde! Glad att du reser dig upp för äldre och havande kvinnor när du inte är gravid. Det var något jag fick lära mig när jag var barn, tydligen har det gått vidare. Jag har alltid rest mig för äldre, havande, handikappade och föräldrar med små barn som står med barnen i famnen!



Kram älskade du/ni 3!

2011-09-13 @ 12:53:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0