Att välja eller att inte välja

3:e gånger gilt!
Middagen avklarad! Check!
Fryst in storkok:et! Check!
Varit oförskämt lat i 1h nu! Check!
Sökt komvuxkurser! Check!
Bloggat för många gånger idag! Check!

Eftersom jag är en rätt driftig person (enligt mig själv) så har jag sökt tre kurser på distans i vår..
Företagsekonomi A
Administration A
Affärsjuridik

Sen får vi se om jag läser alla tre (vilket jag inte tror) eller om jag väljer ett eller två av dem.
Är sjukt sugen på att börja plugga, och tänkte försöka mig på nån kurs under mammaledigheten.
Har sjukt lätt att lära mig (om jag vill), och är hungrig på kunskap.
SJÄLVKLART går mitt barn FÖRST
..
Men jag resonerar som så att jag inte behöver välja det ena eller det andra..
Bra mamma- eller "karriärsskvinna"?
Det är frågan!
Jag anser att jag inte behöver välja, utan att man kan vara båda. =)
För förr eller senare börjar ju alla föräldrar att jobba/plugga ca 8h om dagen. right?
Men vi får se hur fel eller rätt jag har.
Går det inte så får jag helt enkelt hoppa av och prova senare..

Jag vet vad många tänker, och som många säger till mig..
"Sandra, du vet inte hur det är att vara mamma.. när du vet det, så vet du då att du resonerar fel nu"
Jag vill tro att det är Bullshit.
Många framgångsrika kvinnor OCH män har tagit sig dit dom är idag SAMTIDIGT som de varit och blivit föräldrar..
Optimist? -JAVISST! ;)

Snöade in mig nu känner jag, men detta väcker känslor i mig..
och det påminner mig om en bok jag läste för c:a 2 år sedan som var otroligt Inspirerande!
Andreas Carlsson- Live to Win

Han är inte bara framgångsrik, han är snygg också! ;)
Har boken signad hemma..
"Till Sandra.
Lev väl!
Andreas Carlsson"

Så nu över till nåt annat som jag glömt!
Storstädade sovrummet igår mellan tvättstugebesöken!
Så nu har jag bara vardagsrummet kvar! yey!
Framsteg!

S


Kommentarer
Postat av: Jenny A

Sandra, alla sätt är bra!! (utom de dåliga ;))

Jag tror att det kommer bli superbra! Om du gör det du vill och kan så mår din familj som bäst!

You go girl, kram

Postat av: Mikaela

SV: Tror att han kommer uppskatta den när den äntligen får komma upp på väggen ;)



Kul att du kollar på kurser, allt går om man är tillräckligt motiverad och att man får hjälp och stöd från sin familj. Jag kan varmt rekommendera distanskurserna på Jensen Educations vuxenutbildning. Det var så jag utbildade mig till mäklarassistent. Det var så skönt att kunna plugga när jag ville och göra allt hemifrån. En nackdel för mig var att Nynäshamns kommun inte ville betala min utbildning då de ansåg att jag redan hade gymnasiekompetens. Så jag valde att betala allt själv. Hoppas att du hittar kurser som du gillar ;)

2011-10-13 @ 21:53:29
URL: http://valkommenhemtilloss.blogg.se/
Postat av: Sandra

Va fina ni är!

Man får ännu mer motivation nu! :)

Håller tummarna!

kram!

2011-10-13 @ 22:36:29
Postat av: Mamma/Mommo

Du är så himla duktig, men ta det lite lugnt också!

Så himla fin med Mini-magen! Underbart! Kramar och Pussar!

2011-10-14 @ 11:14:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0