Underbar promenad i höstsolen idag ner på stan!

Underbar promenad i höstsolen idag ner på stan!
Mötte upp älsklingen och tog en fika tillsammans på Tidermans.
Sen promenerade vi hem!
Tungt men underbart härligt.
Efter det..
Har jag hunnit städa hela lägenheten..
(älsklingen dammsög)
Sen gjorde jag middag.. Kyckling a la Andreadis recept. Riktigt gott!
Och till efterrätt så bakade jag i ordning lite Kolakakor som gillas här hemma =)
Så nu njuter Älskling av sitt kaffe med nybakade kakor!


(har fortfarande inte skaffat mig en kakburk)

Receptet på kolakakorna (lite sega):
100g margarin (jag använder riktigt smör)
1 dl socker
2,5 dl Vetemjöl
1 msk sirap
1 msk vaniljsocker
1 tsk bakpulver

Blanda ihop alla ingredienser och knåda med händerna, tills det blir en deg.
Dela upp degen i tre, och forma ut dem på bakplåtspapper i längder.
Platta till dem så du får den tjocklek du själv vill ha.
Sätt in dem i ugnen på 175grader och grädda dem i 10 min.
Ta ut plåten, och snitta längderna diagonalt  (c:a 10-15 st per längd) medan dom fortfaranade är varma.
Låt svalna och Servera!
Total Baktid: c:a 20-30 min.
Smakligt liv!

Ikväll blir det 2½ men kl 21, och sen se NewCastle-matchen som går på viasat..

Skön dag och kväll!

S


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0