Munorgasm!

Heldag ute på shopping med min älskling.
Inhandling av en stor (plast)julgran, LED belysning till granen, Glitter, julgransmatta och massa annat bra-att-ha-grejer såsom 5kg tvättmedel och sköljmedel.
Så nu kan vi slappna av fram till julen!
Älsklingen köpte en kudde för halva priset på Jysk.. (350kr) så nu får vi hoppas att han sover gott på den!
Jag köpte på apoteket "värmeinlägg" (tvättbara) till boobisarna så jag minskar risken för Mjölkstockning i vinter..

Vi tog en sväng i skäris också för att köpa julklappar till smågrabbarna, men det jag hade tänkt mig fanns inte i rätt storlek, så jag blev lite putt!

Sen förbi maxi för att handla lite smågrejer som inte kom med igår.. för att sen landa i Tumba, på Dannes jobb, där vi tvättade bilen! Skrubbade motorhuven!
(vi har parkering under ett Rönnbärsträd vilket medför intorkade rönnbär från trädet, plus fågelskit med rönnbär i.. Vilket är ASSVÅRT att få bort från lacken..)
Så nu e den ren igen.. en stund iallafall.

Väl hemkommen så började vi laga middag..
Hemmagjord Potatisgrätäng, till det, Lövbiff med ett täcke av skivade tomater och CremeBonjur Vitlöksost som också skulle in i ugnen tillsammans med Gratängen..
Och självklart sallad till detta!

Mysmiddag!

Det är det Godaste jag ätit på Länge kan jag lova!
MUNORGASM!

Och det roligaste av allt är att jag äntligen börjar lära mig laga lite mat..
Sakta med säkert som verkligen blir jättegod!
Jag börjar bli mindre orolig för att bli en "dålig matmamma"..
=)
*STOLT*

Nej, nu ska jag mysa lite med min sambo, innan jag slocknar för kvällen.
I morgon ska vi ut till svärföräldrarna i Sund, för att fika och umgås lite.
Det ska bli kul!

S


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0