"Färdigjäst bebis"

Varit en sväng på stan idag.. Efter vårt besök hos vår Barnmorska Theresé!
Hon sa att jag såg redo ut för att föda.. närhelst!
"Färdigjäst bebis" som hon uttryckte sig.. :)
Och att bebis har växt ordentligt sen sist vi sågs!
Hjärtljudet var som vanligt perfekt!
Alltid lika skönt att höra..
Och mitt fundusmått är nu uppe i hela 35cm..
(växt 3cm på dryga två veckor)
Det börjar bli trångt där inne för bebbe, och det känns, det kan jag lova..
Så förhoppningsvis bestämmer hon sig för att komma ut snart..
Jag känner mig Färdig!
:)

Tog som sagt en sväng på stan efter besöket..
och då gick jag in på indiska för att köpa det jag funderat på en längre tid att köpa..
Adventsljusstake.. som jag ska smycka själv..


Så ungefär såhär kommer det se ut i jul.. fast med lite personliga inslag av dekoration..
Ni får se sen när julen är här helt enkelt! ;)


Middagen är avklarad för dagen..
Vilket är superskönt..!
Så nu kan vi relaxa resten av kvällen..
Är redan helt slut.. men vi ska se Grey´s Anatomy ikväll kl 21.00..

Har inte ont i magen längre heller..
 Vilket är en befrielse.. Bm sa att det var fullt normalt att få ont lite här o var i slutet, det är ju så trååångt där inne!
Vi får se om vi hinner nypa ett eller två besök till innan det är dags att föda..
Kanske hinner vi inte ens dit en gång till?
Drömläge!
Läste att endast 4% går över tiden såpass att man blir igångsatt dag 15 över tiden..
Oddsen är alltså små att man ska gå två veckor över tiden..
Men det känns som att var och varannan person som fött senaste månaderna runt mig blivit igångsatta..
Får hoppas att jag inte är en av de 4% :en.. ;)

I morgon ska jag ta o röja lite till här hemma..
tvätta en maskintvätt, dammsuga och torka golven..
Det ska vara rent och fräsht.

BB-väskan är färdigpackad..
Spjälsängen färdigbäddad..
Och jag ska hålla efter så att det inte är stökigt Om det skulle visa sig att hon vill komma lite tidigare än beräknat..
(4 November 2011)

Nää.. nu blir det soffmys med älskling.. Ljusen är redan tända..
och nu börjar 4 Stjärnors middag!
yey!
Morsning!

S


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0