Riktigt skön Onsdag

Sådär!
Då har jag nästan halvt hunnit slagit ihjäl mig idag (fast det gick bra - tack och lov)
och sen hunnit en mysig sväng på stan i min ensamhet för att shoppa
.
Till det förstnämda..
Jag skulle upp på en stol för att nå vår micro (som jag tvingat Andreas att kasta upp ovanpå köksskåpen för ett tag sen) för att micra min lunch, samtidigt som jag pratade med mamma i telefon.
Upp gick bra, det var när jag skulle ner som jag tappade balansen (annan tyngdpunkt nu för tiden) och vred kroppen på nåt konstigt sätt så jag sträckte sidan på magen, och fick stolsryggen rakt upp i "ajjen" (rumpan)..
Det gjorde ont kan jag säga, men det kändes iallafall inte som att jag skadade magen, vilket är det viktigaste!
Och efter en kort stund hade jag inte ont i rumpan heller.. hehe 
vilket innebär att det blev en lindrig olycka som kunde ha slutat mycket värre.
Så from nu blir det golv och markhöjd som gäller för mig.
=)

På stan hittade jag en liten "Gåva" till en viss person.. *kul*
och sen en "bricka" för blockljusen till adeventsljusstaken.
Samt en tomtemössa.. (alla måste vi äga en tomtemössa)
och sist med inte minst, ett riktigt ÄNGLASPEL som mamma hade när vi var små!
-Barndomsminne-

Så det shoppade jag idag..
Så det blev ordentligt med motion till och från stan.. samt närmare 2h med spring i affärer.
Sammanlagt 2½ h "promenad".
Känns fint och alldeles lagom.

Har hunnit dammsuga lägenheten, och ska snart tillaga middag..
(spagetti med köttfärssås)
men först slappa ett tag till i soffan..

(som sagt; 5 dagar över tiden)

S


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0