MARDRÖM!!

Drömt mardröm inatt om att jag fött vår söta dotter och var påväg hem..
Mamma, mormor, syrran, natha, brorsan, Mikaela o Josh, mötte upp oss innan vi kom hem.
I drömmen så satt babysafe:en lös och alla tyckte de inte spela nån roll för att de va så kort bit att åka hem..
Men jag blev tokig och vägrade låta min bebis åka osäkert!
Väl fastspände ordentligt så kom vi utanför vår port..
Natha som hade käkat glass i var kladdig om händerna ville hålla i vår bebis, vilket jag lät henne göra, men Ante sa till henne att tvätta händerna först så inte vår dotters kläder blev smutsiga...
Varpå att jag sa att vi kunde byta på henne eftersom vi utanför oss.. Ante höll då med, men natha hade redan blivit ledsen.

Jag o mamma tog upp Bebbe, och de andra började leta efter Natha som blivit så ledsen att hon stuckit sin väg..

När jag kommer in i lägenheten ser jag vilket kaos som väntar där! Det var så stökigt, det låg papper och post överallt.. Och jag började mitt i allt att krypa på alla 4 för att städa upp det så ingen liten skulle skada sig, och att resten av familjen slapp se vilket skitigt hem jag levde i! Men hur mycket jag än plockade så var de fortfarande lika stökigt och jag bröt ihop och var helt otröstlig!
Jag grinade och kände mig värdelös som inte ens kunde hålla ordning på mitt hem.. Som även var en fara för bebis när det var så stökigt!
Sen vaknade jag!

Snacka om panik!
Bebis MÅSTE va säker, och jag måste ha det fint o rent hemma för bebis och mitt eget välmående!
Det är så enkelt att plocka efter sig direkt istället för att låta smuts o skit växa..
Jag hoppas att mitt hem inte blir kaos sen när vi fått barn, då dööör jag!

S


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0