Lycka

Glada nyheter!
Precis vad jag behövde.
Ringde i morse till Sjukhuset och fick komma in för kontroll.
Ctg och undersökning av livmodertappen.
Enligt CTG:et så var allt jättebra med bebis där inne.
10-50 min tar den undersökningen som sköts av en maskin/dator.
Man har två "koppar" fästa på magen som mäter eventuella värkar och bebisens hjärtrytm.
Och ju längre tid testet tar, ju "svårare" är det för apparaten att "hitta" bebisens välmående.
För oss tog det 10 minuter, vilket är skolboksexemplar!
Hon mår prima där inne! :O)


Sen fick jag undersökas..
Och det visade på att livmodertappen har börjat mjukna, vilket innebär att det börjar lida mot sitt slut.
Pust!
Skönt att få veta att det "händer nåt där nere"..
Hon försökte göra en hinnsvepning, men kom inte åt så långt in.. hur mycket hon är försökte.
Men som BM där sa, "under mina 19 års erfarenhet här så är det inte långt kvar alls"..
Hon och vi hoppas på att det hoppar igång av sig själv innan vi ska in för
igångsättning.
Som kommer ske på .....
LÖRDAG MORGON
(!)
Jätteskönt att få ett "slutdatum"..
så nu är det bara att vila upp sig, och förbereda sig för några nätter på sjukan.
(aldrig varit inlagd nånsin i mitt liv)

Om vi inte får bebis tidigare än lördag så ska älsklingen och jag gå och se Twilight- Breaking dawn på bio på fredag!

Det kan bli en kanonavslutning på vår tid då vi bara är två.

S


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0