Balettdansösen

Vaknade tidigt i morse av en Dröm..

Jag drömde att jag av e  slump provade på att dansa balett, och det visade sig att jag var en naturbegåvning på det!
Jag lärde mig två hela uppsättningar av balettdans, och det gick fort, och jag blev så förvånad över att jag var så liten och nätt, och kunde röra mig obehindrat över golvet, och lyfte så lätt upp i luften!
Jag var vig och mjuk.
Jag kunde inte förstå hur jag kunde minnas stegen och röra mig så lätt och graciöst..

och jag njöt verkligen, som om jag var i trans!

Efter at jag upptäkt min begåvning så knackade det på dörren några dagar senare..
En snygg, manlig balettdansör som numera jobbade med att hitta nya oupptäckta ballerinor till sin omtalade balettskola, hade hört talas om mig, och ville se mig dansa, hemma i mitt eget vardagsrum.
men när jag stod där så mindes jag inte ett enda steg från uppsättningen, och fick därför improvisera..
Han Dansade med mig, och när allt var över så var jag sjukt besviken på mig själv att jag inte mindes stegen.
Men han log mot mig och sa att han själv fick en Blackout just i detta tillfälle och själv inte kunde minnas, men han menade på det att jag fortfarande rörde mig som en riktigt begåvad balettdansös..
Han skulle vidare nu och skulle återkomma med beslutet...
Jag kände mig full av hopp..



Sen vaknade jag!
TUNG som en elefant. Pinknödig fick jag släpa mig ur sängen för att ens komma ur den..
Gissa om det var extra tungt att vakna denna morgon..
Jag tror att min kropp börjar tröttna på att vara såhär stor och tung..
Nu hemsöker det mig även i sömnen...
Men snart är det över...

(4 dagar över tiden)

S


Kommentarer
Postat av: Mikaela

Snart kära svägerska är det dags ;)

Tror att eran tös kommer att vara både större och tyngre än Josh ;) Men det är ju ganska logiskt eftersom hon har fått jäsa längre än vad Josh fick ;)

2011-11-08 @ 12:14:44
URL: http://valkommenhemtilloss.blogg.se/
Postat av: Raisa

Usch, va jobbigt att drömma sådär. Håller tummarna att allting går bra! Lycka till / Raisa

2011-11-08 @ 22:22:52
URL: http://raisajohanna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0