Älsklingar <3

hallå bloggen!
Det var ett tag sedan jag skrev något, tror jag..
dagarna flyter ihop sen vi kom hem från BB och tiden går så snabbt!
TÄNK!
I morgon är vårt lilla hjärta 1 vecka gammal..

är så lyckligt lottad över att ha fått ett så vackert litet barn tillsammans med mannen i mitt liv <3
Hon ligger just nu och sover bredvid mig här i soffan, så jag passar på att skriva ett par rader.
De senaste dagarna har verkligen varit omvälvande!
Lycka blandat med förvirring och oro..
TRÖTTHETEN ska vi inte ens prata om..
Och Iblnd har jag bara velat ge upp när det gäller amningen då vi har fått en liten tös med enormt stark vilja (redan nu) och envis som synden är hon.
tålamodet testas dagligen, och bara några timmars sömn per dygn har verkligen gjort att man varit ett känslomässigt kaos av och till.
Det är en stor omställning, men inget jag skulle byta ut för nåt i världen, fast det känns hopplöst ibland.
Jag har gråtit, skrattat, njutit, förundrats, och känt hopplöshet och lycka..
"Kommer jag klara av det här"
"Tänk om hon inte får i sig tillräckligt med näring"
"Vad gör jag för fel när hon inte vill ta tutten på en gång"
"Tänk om hon inte går upp i vikt"
"Tänk om hon mår dåligt utan att kunna uttrycka det"
"Varför är hon så tröstlös ibland mellan amningarna och blöjbytena"
Det gör SÅ ont i mig när hon är ledsen.. och ännu ondare i mig gör det när hon är arg.
Men jag har redan märkt, att för varje dag som går så lär jag mig mer om henne, och hennes behov.
Och jag vet att jag hela tiden gör mitt bästa.
För jag älskar henne redan mer än ord kan beskriva.
Kan knappt slita mig från henne trots att hon sover, för att själv sova en stund..

Känslostormarna är tydligen normala..
Det är mycket hormoner såhär i början, och jag måste hela tiden påminna mig om att det inte är konstigt.
Att det inte är något fel på mig..
Jag är bara rädd.
Det är som sagt en STOR omställning..
Men det har för varje dag blivit mycket bättre..
och jag är verkligen lycklig över min lilla famil!j!

I morgon ska vi tillbaks till BB för att få lite extra hjälp med amningen..
Då det e lite besvärligt på nätterna när fröken e lite kinkig..
Det känns skönt att kunna be om, och få hjälp när man behöver det.

Nu är det dags för middag för min del, och sen är det nog dags för Lilla Melanie, om hon vill vakna snart..
var ändå 2 h sedan hon åt..


<3


Kommentarer
Postat av: Sussie

åh va söt hon är, hoppas det löser sig till det bästa med ammningen. ha en super mysig helg



kram

2011-11-25 @ 06:30:46
Postat av: Mikaela

Åh vad jag känner igen mig i det du skriver, oron, känslorna och hormonerna. Men ju mer ni lär känna varandra desto lättare blir det. Hoppas att ni får hjälp med amningen så att tösen får i sig det hon behöver. Men skulle du känna att amningen inte funkar så är det ingen ko på isen. Det viktigaste är att hon får sin näring, även om det innebär att hon får den genom ersättning :)

Melanie kunde inte ha valt finare föräldrar och ni har en underbar dotter. Längtar tills vi kan träffa henne <3

Ta hand om varandra, kramar

2011-11-25 @ 10:48:04
URL: http://valkommenhemtilloss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0