liiiiten <3 =(

Puh!
Vilken gårdag!
Hade svärföräldrarna över och svågrarna igår eftermiddag/kväll..
Och lilltösen började redan klockan 16 att vara missnöjd.
jag frstod inte var det var.. hon fick mat, ny blöja, blev buren och ompysslad, fick napp om hon ville, men ingenting hjälpte.
Hon grät och skrek i intervaller från klockan 16 till 19..
och från och med 19 så var det konstant gallskrik till 23.30 på natten, stackars liten.
Jag var livrädd och tyckte det var sååå jobbigt.
Inget jag provade fungerade, så tillsist bad jag Ante ringa sjukvårdsupplysningen.
Då lugnande hon ner sig. och somnade i min famn.
Lilla hjärtat.
15 min innan vi ringde så bajsade hon i blöjan men när hon fortsatte skrika så trodde vi inte att det var magen...
men eftersom hon blev så lugn 15 min senare när vi ringde upplysningen så drog vi slutsatsen att deet vaar magen som bråkade.
så jag antar att hon hade magknip/kolik igår..
=(
Min lilla älskling måte ha haft så ont, för hon har ALDRIG varit så hysterisk förut..
Hon haar på nåt sätt alltid gått att trösta, och senaste dagarna har hon varit så lugn och fin.
SÅ vi blev helt ställda och chockade, och jag fick nästintill panik och grät som ett barn med henne skrikandes i min famn.

Idag är hon fortfarande lite kinkig..
man märker att hon får kämpa för att prutta eller bajsa..
Och från att ha bajsat var och varannan gång hon ätit, till att bajsa nångång ibland så måst hon va lite förstoppad.
Man hr också hur det gurglar och låter i magen på henne när hon ätit och försöker prutta..
Men vad kan vi göra?
Ante åkte till apoteket och rådfrågade med dem om de hade "miniform" som en 3veckors bebis kan ta om det blir likadant ikväll.. men de avrådde oss från att köpa nåt överhuvudtaget innan vi rådfrågat på BVC..
Jävla SKITHELGER!! =(
BVC har ju inte helgöppet!! =(
Blir hon otröstlig i eftermiddag med så vet jag inte vad vi ska göra..
Vi får helt enkelt kpa oss igenom det med, som vi gjorde igår.
i värsta fall åker vi till sjukan med´na.. om det inte går över.


Kommentarer
Postat av: Mamma/Mommo

Stackars liten! Ja det kan vara kolik el magknip el trög mage! Nu för tiden vågar jag heller inte råda! Men tror det är sällan de får förstoppning när de ammas. Förr satte man till messmör i tillägg el välling. Gamla febertermometrar med lite salva på hjälpte också till för hård mage o gaser. Massera med små cirklande rörelser på mage och på rygg uppifrån o ner på vardera sida av ryggraden...men väldigt lätt! Kram o puss! Lycka till! Hoppas hon slipper ha ont och att ni får det lugnt!Älskar!

2011-12-10 @ 15:23:42
Postat av: sandra

Jag kan tipsa om minifom, elton fick likdantnär han var 2 v och och vi köpte det direkt. det ör inget som ör farligt för barnet och vi rådfrågade inte bvc innan. Det är så hemskt när de bara skriker och har ont. :(

2011-12-10 @ 15:55:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0