Humör

Dagen och natten har varit tung..
Fröken verkar köra stilen med att va kinkig och grinig varannan dag..
Och idag har hon velat äta varannan timme vilket gör att mina tuttar är SÅÅÅ ömma!
Aj aj!
Men det är bara att bita ihop.. har inte såriga bröstvårtor o sånt som man kan få iallafall.
Inte heller vill hon sova mer än korta stunder heller så jag har inte hunnit med något alls idag känns det som.
Jag måste erkänna att jag e lite trött och grinig..
Känner mig tjock o fet..
har inga kläder osv..
Men det är väl sömnen som spökar för mig..
Det blir bättre i morgon.
Och lillfröken kan ju inte va en superbebis varje dag.. för då får jag ju inte känna på hur det är att va förälder på riktigt.
Temperamentsfulla lilla tös!


Har iallafall hunnit plocka upp julgranen idag..
eller älsklingen plockade upp den, och jag försökte hjälpa till så gott jag kunde den lilla stund som fröken faktiskt sov.. (vilket inte var lång tid alls..)
Det är en stor gran, så belysning och smyckning av den får ske i morgon.. om tiden räcker till.

Emelie var här igår och hälsade på.
Det var kul!
Melanie fick en jättefin speldosa av henne.

<3


Idag är det 1 december..
23 dagar kvar till julafton
..
USCH!
Hur ska jag orka åka runt både till Åker och Täby samma dag när jag e sååå sjukt trött dagarna igenom?
jaja, det är väl bara att bita ihop, det är ju bara jul en gång om året..
Men tycker det känns krystat med JULAFTON.
Missförstå mig rätt, jag ÄLSKAR verkligen julen, men all stress och allt som skall köpas och göras inför EN afton, för att det sedan ska vara över på nolltid, när alla åkt hem till sitt, och kvar finns bara en massa mat och en stor tomhet... det känns sååå meningslöst när man tänker efter..
Varför kan inte julen tillsammans med familjen vara i flera dagar, då alla är samlade?
Så slipper all stress man gått igenom vara slut på en dag.. Det skulle bli mer meningsfullt då ..
tror jag?
Nä, jag vet inte.. men det vore ju roligare om man slapp stressa runt..

Denice skulle ha kommit förbi idag, men vi bokade om det då tiden för´na inte riktigt räckte till..
Men det gör inget.. jag ska ingenstans på ett tag.. och inte lillfröken heller.


Kommentarer
Postat av: Raisa

Ja, säg det. Jag firar faktisk jul i 2 dagar. Sen är det även middagar och släktträffar (min sambos sida) fram till nyår. Även 2 fester, julfesten och nyårsfesten med mycket dans, glitter och arabisk musik. =o) Så hos mig lider det ingen torka på firande under jul/nyår. Dock kan jag gärna skippa köpa julklappar. Tycker att det är lite för mycket. Lycka till med lilltösen, hon är jätte söt! /Raisa

2011-12-02 @ 07:07:26
URL: http://raisajohanna.blogspot.com
Postat av: Mikaela

Starkt av er att köra Åker och Täby samma dag. Vi hade verkligen inte orkat. Vi bestämde oss snabbt när vi blev sambos för att fira jul hos den ena sidan (som i år, då vi är hos Ankie och Lasse) och sen en mini-julafton innan/efter jul hos den andra sidan (mina föräldrar). Året efter kör man tvärtom (jul hos mina föräldrar och mini-jul med Patriks sida). Då känns det rättvist mot båda sidorna och vi slipper stressa runt med stackars Josh.

2011-12-02 @ 14:54:20
URL: http://valkommenhemtilloss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0