BVC ??

God dag!
I morse bar det av till BVC för att se om lilltjejen vuxit till sig lite till, vilket hon hade. Nu väger hon hela 4,01 kg.. :)
Så det går åt rätt håll.
Jag tog upp det här med att min bröstmjölk tar slut helt på kvällen, och att vi i samråd med en annan barnmorska på BVC tog beslutet att ge lillskruttan ersättning efter jag ammat på kvällen så hon blir mätt och nöjd. (annars skriker hon tills hon får mer mat vilket kan dröja). Vilket jag gjort 2 kvällar i rad nu.. Och från att ha skrikit som fan till att bli lugn o somnat så har vi verkligen hittat problemet, OCH LÖSNINGEN!
Men nu när jag tog upp det idag Lät det på henne som om de inte va rätt beslut.
Jag vet inte om jag tog det fel, men hon återupprepade flera gånger att de kunde va nåt annat fel än att lilltösen e hungrig..
Men efter att ha sagt flertal gånger att Melanie dricker tomt på båda brösten och fortfarande vill ha mer och blir grinig när de e slut så började vi äntligen tala samma språk.
Hela besöket kändes fel och märkligt..
Men fakta är att jag känner mitt barn bäst.. Och jag tänker inte låta henne va hungrig för att jag prompt ska amma.
-så är det bara, punkt slut!

Som barnläkaren sa till mig innan jag lämnade BB, " du kommer få massa råd från BVC, vänner och familj och många av dem kan va bra. MEN det är du som känner ditt barn bäst, kom ihåg det" .

Efter BVC besöket tog vi en sväng på stan.. Fikade, och sedan gick vi och mötte pappa Andreas på jobbet och åkte och handlade på maxi..

Lillfröken ska få äta sig mätt, sen ska jag i Ante fika lite då vi "råkade" köpa med oss vaniljmunkar hem :)
Namnam!

Vi köpte ice age christmas-nånting på dvd (älskar Ice age) som vi ska se ikväll!
Yey!
Fredaaaaag!
Trevlig helg!
S


Kommentarer
Postat av: Anonym

Bra att du stod på dig Sandra, du är ju hennes mamma och känner henne bäst. Man ska alltid ta råd med en nypa salt och göra det som känns bäst för sig själv och barnet. Du är en underbar mamma, glöm aldrig det <3

2011-12-17 @ 12:44:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0